Alla inlägg den 30 december 2011

Av Frida - 30 december 2011 21:29

Hej hej! 


Nu är snart 2011 slut. Tänka sig så fort det går. Tänkte samman fatta året som gått liten nu. Ska jag vara hlet ärlig minns jag inte mycket av de första månaderna. Jo, lite är det klart jag minns. Det var extremt mycket snö och jag insåg hur kul det är att åka skidor. Både på längden och utför. Åkte slalom med pappa som sällskap för första gången i mitt liv. Kul. Inget fel att umgås med sina föräldrar ibland. Glömmer inte när pappas stav fastnade i liften så han åkte med för långt. Haha. Där fick man sig ett gott skratt. Till slut smälte väl i alla fall snön bort, det blev vår till slut till och med. Passade på att fylla 17. Helt okej ålder måste jag säga. Senare, under hösten sa en person såhär till mig: passa på att njut, jag önskar jag var sjutton igen. Livet blir barra värre ju äldre man blir. Kanske är de orden sanna. Vet inte riktigt men sedan jag fick höra dem tänker jag rätt mycket på det och passar på att njuta av mina sjutton årsdagar så mycket som möjligt. Förresten vågade jag mig på att färga håret lila/rött under den första delen av året. Finaste färgningen jag gjort hittils. Tycker i alla fall jag och nästa gång jag färgar håret (hos frissan) tänker jag köra på röda toner igen. Moppen åkte fram under våren också. Har åkt massor av moppe det här året. Toppen! Sommaren var lika underbar som den brukar. Sommarjobbade på riktigt för första gången. Hade inte det roligaste jobbet kan jag säga men tog mig ändå igenom de tre veckorna och fick ihop lite pengar. Åkte till Stockholm med mina vänner. Fantastiskt kul och hoppas på nya resor med dem nästa sommar! Passade också på att besöka Grekland för tredje gången i mitt liv. Halkidiki. Det stället har fastnat i hjärtat kan jag säga er. Bästa Greklandsresan hittils. Tror jag i alla fall. Allting var så toppen. Började tvåan. Tvåan på gymnasiet. Andra ring. Kalla det vad ni vill. Började tänka på framtiden mer än förut. Nästa år vid den här tiden tänker jag antagligen ännu mer och har kanske till och med bestämt mig. Ojojoj. Blev lite kär sådär på höst kanten också. Underbara förbjudna kärlek. Är jag ensam om att oftast bli kär på hösten? Vissa säger att våren är kärlekens tid men för mig är nog hösten lite bättre på den punkten. Fick upp ögonen för Frankrike igen. Mer än någonsin det här året. Tricoloren. Fint ord eller hur? Om jag minns helt rätt så är det Frakrikes flagga som kallas så. Je mange des grenoullies. Vet inte om det är rätt men kanske. Haft massor av bra stunder med min Vänner det här året. Stunder att minnas. Har läst massor av bra böcker det här året också såklart. Och även böcker som varit mindre bra. Årets sämsta bok: Må döden sova av Anna Jansson. Den blev inte ens utläst. Vänta nu här. Ploppade upp massa böcker i huvudet nu. Gör en lista sen på årets sämsta och bästa böcker. Massor av bra musik har jag lyssnat på under året som gått också. Panic! at the disco och Mayday Parade är årets bästa i kategorin icke svenskt. Omöjligt att välja vilken av dem som är bäst. Chemical Vocation årets bästa svenska band. Lätt vald kategori. Haha. Håkan Hellström och Lars Winnerbäck passar båda bra på platsen bästa svenska artist som sjunger på svenska. Långt det där. Låter som att jag haft ett rätt bra år. Det har jag också kan jag lova er. Hoppas att nästa år blir minst lika bra och vill önska alla mina vänner och ni andra med ett riktigt Gott Nytt År! 


Bjuder på lite bilder från året som gått!

                                                           

Omöjligt att välja endast en från varje månad. Försökte men det gick inte så lika bra att ösa på rejält. Där här ni Fridas 2011!


Hairå och gott nytt år!                    

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards