Alla inlägg den 6 december 2011

Av Frida - 6 december 2011 20:55

Hai.


Tisdag men har känts som onsdag hela dagen. Inte bra. Eller vad spelar det för rollo egentligen? haha. Har varit en rätt så normal dag. Slutade lite tidigare bara vilket absolut inte gjorde något. Pluggade kemi efter skolan och lite matte. Hade väl egentligen behövt plugga mer matte än kemi men nu blev det inte så. Läste ett kapitel i fysik boken också. Energi verkar inte vara det lättaste. Hua. Ska ha en fin jul. Försöka inte tänka på skolan. Har bara ett prov nu innan jul men massor efter. Mm. Tänker i alla fall på jordgubbar och gröna stjärnor. Tycker det kan komma lite snö på riktigt nu. Alltså snö som stannar kvar på marken. Imorgon måste jag ta tag i angle på riktigt. Vill inte det. Men eftersom att det är det enda som återstår nu så har jag inget val. Aja, bara att ta tag i saken. Oojojoj. Nu gick tiden plötsligt väldigt fort helt utan anledning. Vet att jag inte skrivit speciellt roligt de senaste dagarna. Blev nog inte så mycket bättre idag heller, tyvärr. Ska göra mitt bästa för ett bättre inlägg så fort jag har inspiration i huvudet. Haha. Eller det här hänt något kul. 


Kaleidioskopet. Vet ni vad det innehåller för färger? Kanske inte. Jag tänkte i alla fall berätta nu vad jag har för färger i mitt kaleidioskop. Grön, såklart. Brun. Blå och lite grått. Ögonens färger helt enkelt. Har varit helt fast i ögon ganska länge nu som ni säkert märkt. Tycker ena dagen att det är fantastiskt med gröna ögon. Nästa dag, som idag, är det helt fantastiskt med bruna ögon. Rätt som det är är det dags för blått också. Och jag har lärt mig att gilla mina egna ganska grå ögon. Tog dock ett tag. Förresten visste ni att det korrekta heter blå ögon. Inte blåa. Sen jag fick reda på det tycker jag det låter jättekonstigt när någon säger blåa. Blå ska det ju vara. Tycker mitt huvud då i alla fall. Haha. Var en svenskalärare som berättade det där en gång för längesedan så om det är 100% korrekt vet jag inte men man kan ju hoppas. Hihi. 


Se där. Så mycket man plötsligt hade i huvudet. Bra va? Toppen! 


Hairå. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards