Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Golvkärlek.

Av Frida - 28 oktober 2012 22:51

Haj!


Kändes som att det var lördag nu. Söndag. I fredags var jag i Västerås. Inte direkt varje dag jag sätter min fot där. Gick runt på Ikea och tittade. Det är roligt att gå runt där och bara titta. I färdiga kök. Allting ser så fint ut. Undrar om det blir svårt att välja när man själv ska göra kök sedan. I framtiden. Köpte ingenting. Fick en riktigt sprits av mamma. Tack så mycket! Den fjuppiga från hemköp ska gå i graven. God natt. Köpte skor. Dock inte på Ikea. Nu ska jag minsann en gång för alla lära mig hantera klackskor. Alltid undvikit det. Insåg hur slitna och fula mina fina röda skor blivit. Slänger iväg en liten depp på min damtå. Damtå går i släkten. Innebär att tån står upp så pass mycket att det helt enkelt blir hål ovan på skon. Varför kunde jag inte fått pappas tår? Köpte en mysig törja också. Vill ha den hela vintern för att jag inte frysit en sekund. Det var min fina fredag. La mig tidigare än när jag ska till skolan dagen efter. För att jag var trött och då skall man sova! Skall, skall. Igår var det lördag. Just det. Hade verkligen jättetråkigt hela dagen. Dagen alltså. Inte kvällen. La mig på golvet och så. Lite kärlek till golvet. Och soffan. Den hårda kökssoffan. Ibland spenderar jag för mycket tid där. Men jag gillar soffan! Så idag söndag. Umgåtts med mina vänner och så. Det där ordet umgåtts. Luktar pappa runt det. 


 

Golvet. 


Haido. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards