Alla inlägg under juni 2012

Av Frida - 22 juni 2012 23:54

Hej hej!


Det är ju faktiskt midsommar.


En midsommarnattsdröm - Håkan Hellström


Glad midsommar! 


Hejdå.

Av Frida - 21 juni 2012 22:20

Hejsan hejsan! 


Vet ni vad jag gjorde igår och idag igen? Solade och har blivit brun i skinnet. Äntligen lite sol! Min celligafon ligger här och skäms en aning. Han eller hon är sjuk tror jag. Tror föressten att det är en han. Känner det på mig. Imorgon är det midsommar afton. Så trevligt. Vet inte de ja. Sommar kan man fira hela sommaren. Hoppas i alla fall på lite fint väder!  Alltså jag gillar inte midsommar. Eller det är väl egentligen inget fel på det förutom att jag fått en bild förknippad med midsommar föreställande en full proppad bil, äckliga skrikande ungar och stressade stockholmare som ska till Dalarna. Jaja, firar det i alla fall med kära familj imorgon. Utan sill! Fy för mammas midsommarpresent från jobbet. En massa sillburkar! Fy urg. Lite annat trevligt i presenten också men sillen hade de kunnat skippa. Fast visst det ska ju vara sådan på midsommar. Plymigört och mosquitosommar. Läste ut en helt fantastisk, jättebra, underbar bok idag! Fint. Personlighet. En sådan är bra att ha. Där historien slutar? Nej. Snyft, snyft. Iris. Hon är flickan i ögat, en blomma och Siri åt fel håll. 


     

 


Där har ni lite bilder från trädgården. Vallmosar. De är så fina tycker jag. Och akleja. Tomaterna som vi hoppas sätter frukt till augusti. Tillsammans med de ledsna majsarna. Men nu har det ju faktiskt inte regnat på två dagar! Fantastiskt. 


Heidå! 


Av Frida - 19 juni 2012 23:10

Hei människor! 


Tagit en tur till förorten igen. Ingen förstår vad jag pratar om. Det gör inget. Faktiskt ingenting alls. Tänker lägga mig tidigt idag. Har haft tråkigt hela kvällen. Varit en okej dag. Hade massor av saker jag skulle skriva. Tyvärr har de flugit ur mitt lilla huvud. Någon som vill vara med i klubben vi som har nytt körkort och är livrädda för att köra för fort? Kör kanske inte riktigt i rätt hastighet när jag kör moppe jämt. Bilen däremot då blir jag livrädd mätaren bara visar lite lite över tillåtet. Släppa gasen. Ha inte så brottom jämt. Stress är nämligen inte bra för själen. Tror åtminstone inte jag att det är. Paulette. Heter man det i Sverige? Paulina har man ju hört talas om. Även Paula. Men inte Paulette. Philibert då? Det heter man inte i Sverige. I alla fall inte så vitt jag vet! Låter ganska kul eller hur? Är det konstigt om man går runt och tar kort på sin egen hemstad? På ett sådant där turistigt sätt. För att man faktiskt vill ha bilder på hur det ser ut där man tillbringat mesta tiden i sitt liv. Det är ju också värt att ta kort på. Lite musik kanske såhär på tisdagskvällen? Vet egentligen inte vad det är men låter ju helt okej när man lyssnat några gånger! Förorterna förresten, där har ni det. Hade ordet suburb som engelskglosa en gång och det har liksom etsat sig fast riktigt ordentligt. Suburb = förort. 


The Suburbs - Arcade Fire


Haidå! 

Av Frida - 18 juni 2012 22:35

Hei hei heisan hei!


Ursäktar mig för lite dåligt bloggande. Haft en liten pause kanske. Haft lite annat för mig och så. Skriver lite andra grejer ibland som tar musten ur mig och då orkar jag inte blogga efteråt jämt. Den här dagen har rusat iväg något som gårdagen inte gjorde. Igår lullade jag runt här. Eller vänta nu. Gick ut igår när solen tittade fram bland molnen och tog lite bilder på naturen. Gäller att passa på nu för sommaren är kort och det mesta regnar bort! Åskade lite igår. Lite mysigt är det ju faktist med åska. Ibland sisådär. 3 juni 2008 skaffade jag facebook. Då var det inga av mina så kallade vänner som hade det och kände mig bara allmänmt konstig där så började inte använda det förens sommaren 2009. Som sagt a nej hej hej. Varit en sväng på donken idag och ätit en glass med goda vänner! Pratat och haft det gott på en moppetur också. Om vi ska vara stirkta, koncibla och tråkiga så samtalade vi och åkte en tur på de tvåhjuliga fordonen. Fy då, inge strikt här inte. Nej nej hemskt mycket nej! Har en awesome vän i England! Kul det här med vänner i ändra länder tycker jag. När de är snälla och trevliga i alla fall. Killar som bara är ute efter att visa kuken kan gå och ta sig där bak med armar näsa och ben! Det där var inte likt mig att skriva sådär. Oj oj oj då. Tänkte visa lite bilder från grill kvällen i fredags. För att det var roligt! 


   



Gott och allt sånt. Dock lite synd om baguetten.


Haidå!   

Av Frida - 16 juni 2012 23:21

Heeeej!! 


Det där kät överdrivet glatt men jag känner mig ganska glad så det gör inget! Det är ju bra att man är glad. Sitter här och lyssnar på förorten. Mamma har någon slags personalfest i vårat hus. Urk durk. Har därför varit isolerad här hela kvällen men är glad ändå. Igår var det grillkväll med några vänner som gällde. Jättekul och det blev gott också! Kol baguette, någon som är sugen? Haha. Toppen kväll igår i alla fall! Dagen innan då, blev det inget bloggande då heller? Tror inte det. Antagligen gjorde jag något annat. Jag vet vad, inte ni. Hihihi. Öst ner vatten från himmelen mest hela dagen, inte trevligt. Jag vill åka till England. England inte Storbritannien. Bristol och London. Vet ingenting om Bristol men vill dit och se hur det ser ut. På tal om Engigt land så tittade jag och mamma på fotboll för första gången någonsin igår. Såg slutet på andra halvlek tror jag. Sverige förlorade som ni säkert redan vet. Det var nog lika bra, vi vann ju faktiskt eurovision. I fotbollen tyckte jag spelarna mest stod still och gick lite fram och tillbaka. Hm. Har aldrig förstått mig på det där och kommer nog heller aldrig göra. 


Tandkräm. Låt oss prata lite om tandkräm. Det är något konstigt med min tandkrämstub nu. Eller det är öppningen som är konstig. Kommer bara som en liten smalmask på borsten. Haha. Kanske borde ta och göra något åt det. Föredrar ni Colgate eller Pepsodent. Jag tycker inte det spelar någon roll. Har man lätt för att tappa bort locket ska man nog köra med Colgate eftersom de har sådant där lock man bara viker upp. Gillar man däremot att tvätta locket ska man nog välja Pepsodent eftersom de har skruvlock och det finns risk att hela tuben blir vattenfylld om man försöker stoppa Colgate locket under kranen. Det vill man inte. Utspädd tandkräm borde ju bli ungefär som munskölj. Har aldrig testat munskölg. Är det tänkt att man ska gurgla det? Då är det nog inget för mig. Hoppas det går lika bra att bara ruska lite fram och tillbaka på kinderna också för någon gång ska jag testa!


Haidå.  

Av Frida - 13 juni 2012 23:05

Heooi!


Pillar naveln och äter morötter. Nej, det gör hon inte. Frida sitter och skriver. Inklusive lyssnar på musik som aldrig blir dålig. Skulle testa att lyssna på något men har glömt vad det hette. Sommaren är underbar. Behöver man säga mer? Även om det regnar och så ibland. Man kan träffa vänner när man vill hur som helst utan att behöva tänka på skolan. Man kan göra precis vad man vill och känner för. Det om något är ju underbart. Blev monsun regn idag. Tycker lite synd om mina majsar som står ute och blev helt piskade av regnet. De såg lite ledsna ut. Hoppas på sol nu för de vill majsarna ha! Ignorance is your new best friend. Längtar som en tok till en grej. Vad? The 4th Paramore album! Musiken jag kan lyssna på om och om och om och om igen utan att tröttna på. De har hängt med mig i fyra år nu och är fortfarande lika bra.


Skall sova. Drömt konstiga drömmar om greklandsresan då och då hela våren. Hanldar oftas om att vi är sena till fluget på något sätt och att jag inte hinner packa mitt handbagage. Ganska konstigt. Årgången är viktig för vinsmakaren bara så ni vet. När man hör ordet vinsmakare tänker man automatiskt på Carl-Jan Granqvist eller hur? Så ser man han sitta med finger spetserna och smaska till något dyrt vin. Hua. Slurk. Vill bada i ett salt hav nu och känna solen steka! Grill olja på en grill . Grsshhstssktt. Ni vet det där fräsande ljudet när man grillar. Fräser det ens när man grillar? Vet inte riktigt men det fräser i alla fall när man steker. Gillar att babbla på så här om ingenting. Egentligen är det ju massa innehåll men känns ganska babbligt. Lagade god mat idag jag aldrig gjort förut. Köttfärspaj med pizza influenser. Passepartout. Vem säger så? Visst har man hört passport en och annan gång när man åkt utomlands men passepartout. Långt och krångligt men man kan helt klart säga det. I alla fall enligt mitt korsords lexikon. Fullproppat med knasiga ord är det. Har ett fett myggbett på armen. Något större än en femkrona. Hua på det med. 


God natt! 

Av Frida - 12 juni 2012 22:12

Tjenna!


Spelat missle command så jag blev helt varm i fingrarna. Ett spel, man skjuter missiler så det blir reaktionskedjor. Levde mig verkligen in i det där. Haha. Det är faktiskt ganska varmt här ikväll. Det är bra! Vi ska inte klaga nu när det är sommar och för en gångs skull lite värme. Det är ju itne så där brutal svett hett men man slipper frysa vilket är huvudsaken. Har åkt moppe idag och gått en ganska lång promenad. Det var trevlig i alla fall. Såg grodyngel så där som de ser ut på bild. Aldrig sett ett sådant i verkligheten förut. Nepp nepp, mygglarver och spindelbarn det har jag sett men inte grodyngel. Förns idag då. Edelweiss, det låter så vackert men blomman i sig är inte speciellt fin. Lyssnar på Håkan H försent för edelweiss. Fick läskoma idag. Kan man få det? Men säger man inte att man typ får matkoma när man har ätit för mycket? Jo tror det så idag kände jag mig helt platt över att helt enkelt ha läst för mycket. Inte ofta det händer men ibland. Varit brutalt onyttig idag så var tvungen att ta mig ett chips. Okej, det där var inte sant om onyttig grejjen men tog mig ett chips i alla fall. Det var gott så nu blir det ett till! Mums. Har fem pringlesburkar här så bara att vraka och välja. Hihiha. Rosmarin och olivolja. De är ganska goda faktisk, mycket bättre än jag trodde. Lagat mat idag. Det blev gott, sikken tur. Imorgon är det onsdag och det är toppen! Vad annars det är ju sommarlov. 


Haidå! 

Av Frida - 11 juni 2012 22:57

Hejsan tjolahoppsan! 


Snart ska jag sova. Man kan ju inte ställa om dagen hur som helst. Idag har jag bakat! Choklad och cheescakesmuffins. De blev ganska goda. Eller de blev goda. Speciellt cheescakes grejset. Yums. Vet inte men något har hänt mellan mig och choklad. Det är inte lika gott längre som förut. Kan visserligen bli galet sugen på mörkchoklad ibland men det är inte alls som förut. Har inte gjort så mycket annat idag. Hittat en gammal korsords tidning. Lär mig massa konstiga ord med den. Lärt mig att ässja är någon slags eldstad i smidesverkstaden. Mars är krigets gud enligt romerskmytologi. Viril är ett annat ord för manlig och ryssja är någotslags fiskeredskap. Kan ju vara bra att veta. Någon gång kanske man behöver det. Lyssnar på glad sommarmusik och är allmänt glad den här kvällen! Toppen. Ska lägga mig och läsa lite tror jag. Insåg för en stund sedan att jag förra veckan lånade tre böcker som alla utspelar sig i Frankrike och lämnade tillbaka en som också utspelar sig där. Hmihmi. Tralilia. Läste faktiskt ute en jättebra bok förra veckan. Ps. jag älskar dig av Cecilia  Ahern. Säkert många som hört talas om den filmen. Boken var i alla fall väldigt bra. Man är både glad och ledsen när man läser den. Skrattar en stund och gråter en annan. I alla fall: Läs! för den får 5 av 5 i betyg av mig och det händer inte ofta att en bok får så bra. Utspelningsplats är Dublin. Intressant det där med var böcker utspelar sig. Blivit totalt resegalen de senaste månaderna. Det kanske ni redan förstått? Haha. Expressen är bäst på lördagar för då är det reserepotage. Hihiha. Tidningen Expressen alltså.  


Läst ut en till bok. Kiffe kiffe imorgon av Faïza Guène. Också en ganska rolig bok som får mig att le för mig själv ibland. Handlar om en femtonårig tjej i en parisförort. Vad självaste kiffe kiffe betyder får man veta om man läser boken. En kort men bra bok som får 4 av 5. 


God natt! 


Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards