Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Frida - 9 juni 2012 22:57

Haii!


Sommarlov! Äntligen kan man väl bara säga. Tror inte att jag hade klarat en vecka till i skolan. Nu ska jag njuta och ha det bra hela sommaren. Kommer bli en toppen sommar! Ska läsa massor av böcker. Har i alla fall massor av böcker jag vill läsa. Fick två stycken av mamma igår också. Tack så mycket, de får hamna på sommarens att läsa lista. Tack så mycket till mamma och pappa också som har betalat körkortet åt mig. Igår åkte jag min första tur utan övningsskylten där bak. Yehi. Tänkte lite idag. En sjättedel det låter ju inte som så mycket. Säger man två sjättedelar låter inte det heller som brutal mycket men det är ju faktiskt en hel tredjedel. En tredjedel är ju ganska mycket ändå. Något hel annat. Fresk. Det ordet har dykt upp överallt den senaste veckan. Visste från början inte var det var så tog min kära ordbok idag och slog upp det. En fresk är helt enkelt någon målning målad på en mur. Underligt att murmålningar dykt upp hela veckan. Lite ja. Det kom även efter uppslagningen i form av mural målning. Korsord är konstiga. Ibland i alla fall. Gillar att lösa korsord på sommaren. Det blir på något sätt som en ersättare när man inte har något plugg att tänka på. 


Myggsommaren har bara börjat. Blev lite lagomt anfallen idag. Gillar inte de små flygfäna. Urgel gurgel. Är det någon mer än jag om inte kan gurgla? Vilket fult ord. Gurgla. De gånger jag har försökt mig på det har det alltid slutat i hystersikt skratt och hostande. Gurggurg. Munharmonika. Fick frågan för ett tag sedan om jag inte ens spelar munharmonika. Hur många är duktiga på det? Hade en gång i tiden ett munspel. Om jag har det kvar så vet jag inte var men visst kan jag spela på det. Dock låter det inte så vackert men kan i alla fall! Om ett år är det student. Ska bli yperdyperdiper roligt. Ha en godig sommar allihop för det ska jag ha! 


Inte att förglömmas. Som en mygga under huden. 


Haidå! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards