Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Radius radianus.

Av Frida - 19 april 2012 22:00

Hej hej!


Har varit ruskigt trött nästan hela dagen. Tröttheten har dock gått över lite nu när det är dags att sova snart. Hade endast två lektioner idag. Webbdesign där jag är klar med min sida. Sedan matte. Där emellan var jag på biblioteket och tittade i kokböcker. Älskar kokböcker, blir så lycklig av dem! Haha. Det är i alla fall något som är säkert att jag ska ha massor av kokböcker när jag fluttar hemifrån. Och laga massor av god mat som man inte får hemma nu. På tal om något annat så fyy vad trött jag är på facebook. Känns så uttjatat och trökigt. Nästan bara samma personer som skriver om samma saker hela tiden. Okej, riktigt så kanske det inte är men känns så ibland. Föredrar twitter framför facebook nuförtiden. Känns som att facebook är så insnöat på bara det här stället man bor och att man genom twitter får del av övriga världen också. Ja, i alla fall om man följer människor från andra delar av vår värld vilket jag gör. Imorgon är det äntligen fredag! och matteprov. Inte så pepp men det får väl gå ändå. Oroar mig mest inför radianer. Kanske lite tilläningar också. Och ororar mig att jag ska råka använda grader när det ska vara radianer och tvärt om. Ett varv är 360 grader. Ett varv är också 2π radianer. Det ni visste jag inte för några månader sedan. Igår lärde jag mig att en hästkraft är det samma som 736 watt. Kan ju vara bra att veta. Undrar vad som är bäst att veta lite om mycket eller att veta mycket om lite? Det ultimata måste i och för sig vara att veta mycket om mycket. Japp!


Haidå! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards