Alla inlägg den 1 april 2012

Av Frida - 1 april 2012 20:28

Hej hej.


Har inte skrivit på några dagar nu. Har helt enkelt haft annat för mig. Var hos Louise i fredags och såg en lite sisådär läskig film. Himla bra var den! Annars har jag tillbringat väldigt mycket tid med mina skolböcker den här helgen. Kemi och teknik. Mina hjärna har den där koncentrerat sig för mycket känslan. Om tre dagar är det över! Läängtar som en dåre till påsklovet. Kommer bli tre jobbiga dagar. Förstår inte varför jag bokade körlektion på tisdag? Vad tänkte hon med då kan man ju undra. Bara å kämpa och tänka att man kan ägna tiden efter onsdag åt precis vad man vill! Okej, inte förens på torsdag det är påsklov men ändå. Gick med pappa runt svarta tjärnen idag för att han har tjatat om det i flera dagar. Trevligt avbrott från pluggandet. Är trött på allt som har med snitt och elektrolyser att göra. Vill ha lov behöver vila! Det ultimata hade ju varit sommarlov men får väl vara nöjd med lite påsk också. Känner att det här nog blev ett ganska gnälligt inlägg men så lär det bli ibland. Längtar till maj. Hade velat längta till den 24:e som förr året. Men då är det nationella i matte D så vi tar och längtar till den 25:e maj istället. I fredags såg jag en tussilago och plockade årets första små vitsippor. Fint. Fin. Slut. Var en sådan där natt inatt jag drömde massor. Gick igenom en vak i Göteborgs skärgård. Slog sönder min mobil men den fungerade ändå. Rullade runt min döda granne i en kista. Och framför allt så hade jag idrottslektion i min mormors hus. Och det var sommar. Sommar och glada skratt. 


Hej då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards