Alla inlägg under april 2013

Av Frida - 9 april 2013 21:31

Haj!


Tisdagar är tråkiga. Måndagar också. Vilken lättnad att matte provet flyttade på sig till nästa vecka. Nu kan jag andas lite och försöka sjunka upp ur sanden. Man sjunker väl ändå nerdåt eller? Jo, alltså stiger jag upp ur sanden. Som en struts. Jag är så trött på allt som har med snö, mörker, kyla och vinter att göra. Blir deppig varje gång jag tittar ut genom fönstret och ser att det fortfarande är snö kvar på marken. Mina tänder ligger på marken och skallrar. Nej, nu spårar det visst ur lite. Imorgon är det CAD-prov. Känns inte bra alls. Ett helt lov har passerat och jag har inte använt det programmet en enda gång. Inte så lätt när man inte har tillgång till det på andra ställen än i skolan. Huh, känner redan känslan som kommer infinna sig under provet imorgon. Har dessutom projektpresentationen imorgon. Fy då. Sen är åtminstone projektarbetet över för alltid och det ska bli så fruktansvärt skönt att slippa tänka på det! Varit en av de värre kurserna på gymnasiet. Helt klart. ABC-gruppen! Jag var sur förut för att jag tyckte jag fick lite väl mycket mejl av er och idag kom det ett sms! Stopp, tänker aldrig mer köpa en student mössa av dem. Inte för att jag ska köpa någon mer sådan i mitt liv heller men. Hade lust att lägga upp en bild men fann ingen som passade. Ni får en bild någon annan dag istället så får orden räcka så länge.


God natt. 

Av Frida - 8 april 2013 21:03

Hai.


Living in that real world. Ikväll är jag högljudd och sjunger. Det är ganska positivt. Möjligen inte för de som sitter i ett annat rum och ser på tv men de får de stå ut med. De ska vara glada så länge jag bor kvar. Försökte plugga matte F idag. Det gick inte så bra. Tänkte nog på lite annat. Har ingen energi kvar till gymnasiet och jag måste trycka på den där knappen snart. Skicka iväg universitetsanmälan. Jag vill flytta men rädslan att välja fel och få kalla fötter växersig större och större. Jag vill vara i skolan för att träffa människor, det är så lätt att sjunka ner i sig själv när man är ensam. Tänker på sommaren. Sommrar som varit bra. Förra sommaren var bra. Två saker som var speciellt bra nu när jag ser tillbaka i efterhand. Visst är det fint när det bli sådär ljust nästan hela dygnet? Beror visserligen på var man bor men jag gillar när det är sådär knappt mörkare än lite grann mellan två och tre. När man halkar på isen brukar man tänka hoppas ingen såg mig. Idag hände det fast jag ramlade med cykeln. Det var bara här på gården men man vet ju aldrig om grannarna står och lurar bakom gardinen. Gick genom isen här om dagen också. Kunde inte låta bli att cykla på vattenpölen. Isen var inte tjock men pölen djup. Nu tog orden slut. Vissa ord är onödigt krångliga. Till exempel abrahamitisk. Vad är de ens för ord? Något som kommer från Abraham skull jag tro. Skrev klart min religionsuppgift igår. Bra att det är något som lättar i alla fall även om jag ännu inte börjat se ljuset i tunneln. Det syns nog på onsdag hoppas vi. Så är jag ute på Torsdag!


God natt. 

Av Frida - 7 april 2013 20:55

Hai. 


Idag är jag helt otorligt melankolisk. 


Grow up - Paramore


Jag kan inte välja så nu får ni kanske stå ut med att det kan bli lite mycket ett tag. Alla låtar är så fina och bra. Paramore. Perfektion. Parfektion. Parafektion. Jag vill att nästa vecka ska ta slut och aldrig mer komma tillbaka. Det gör den inte heller när den väl är över. Inte den här veckan heller. Hoppas det kommer någon lika bra. Så fint. Har ont i själen fastän jag borde vara glad. Det är omöjligt att vara glad jämt. Fått min bästa födelsedagspresent någonsin och det är jag glad för. Kommer aldrig glömma det. Vet inte vad som händer med mig. Jo. Jag har blivit världens känsligaste människa. Den här veckan har jag stått på Heathrow och skrattat samtidigt som mina ögon blev fyllda av tårar. Hört låten Hallelujah i ett tårfyllt ögonblick. Inklusive lyssnat på Roxette och varit nära gråten. Mina känslor hänger i taket upp och ner. Nej stopp nu. 


God natt. 

Av Frida - 6 april 2013 22:28

Hej hej!


Nu har jag och Dennis varit i London och det var helt fantastisikt, underbart, awesome, alla bra ord som finns. Och jag saknar det. Att jag kommer återvända är en sanning större än alla andra. Allting var hur brittiskt som helst men vad hade jag förväntat mig? Det var så underbart och jag är kär! I London, Union Jack och en massa andra saker. Tyskland var inte alls så hemskt som jag trott. Om det var något som var hemskt så var det Heathrow och SAS-sms-biljetter. Lufthansa är bättre än SAS för de bjuder på varma mackor och söta äppelkakor. Om ni ska ut i luften flyg med dem. Tänkte bara säga att ni som tror att alla människor man träffar genom internet inte måste vara våldtäktsmän och pedofiler. Träffat Robert och är så glad och tacksam över att han visade oss runt alla Londons stora turistgrejer. Nästan i alla fall. Det där med brevvänner var ju bara på skoj. Är så glad att jag fick en riktig vän genom det. Ätit fish and ship med socker och det var underbart det med även om det varit godare med salt. Utsidan var godast. Poshat mig mer än någonsin. Det var kanske inte sant men posh är mitt ny favorit ord. Posh posh på er! Kommer aldrig kunna höra låten Hallelujah igen utan att tänka på ett sorgset ögonblick och den låten förhöjde inte stämningen. Smile. På en tunnelbanestation i underjorden. Vandrat Oxfordstreet upp och ner tills benen nästan trillade av. Hey my name is Frida och jag är 91 inte 19. Det var känslan. Blev galen shopaholic. Det är väl ganska trevligt. Fast det var i en turistshop. Trevligt ändå och  hälften av det jag köpt kommer från turistaffären för jag är totalt galen i den brittiska flaggan. Fått ett kort och det var fint. Tack så mycket! Varit på Starbucks och druckit någon underbar mangomassa. Druckit iste med som var lika underbart och inte finns på det sättet i Sverige. Blev matt för att London suger musten ur en efter några dagar men jag vill tillbaka. Fast nu vill jag se det utanför center London. Nu inte sen! 


                                     

Sådär mysig ser man ut efter några fantastiska dagar men även uttröttande. Alla fina saker. Tower Bridge är den finaste byggnad jag sett. Den slår allt annat. Alla klockor och hjul. Det är flaskor överallt visst. De två första är nog ändå finast. Ibland hamnar man på London bridge fastän man prtat om att inte komma dit och fastän man är med någon som vet var den går. Vissa saker ångrar man så fruktansvärt. Får hoppas att de går att åtgärda senare i livet. I alla fall så var det här de bästa dagarna på väldigt väldigt länge och jag har haft det så bra att jag inte orkar bry mig i skolan eller någonting nu. Och nästa vecka är den värsta på lång lång tid. Mina drömmar är upp och ner! Förresten är jag ju 19 nu. Whopp på den! 


Haj då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards