Alla inlägg den 29 april 2013

Av Frida - 29 april 2013 20:41

Hej hej.


Nu fick jag tråkigt så då kan vi skriva lite här. Det finns massor att göra när man har tråkigt. 

Både elektriska och icke elektriska saker. Lite tips på ensam saker att göra om man har tråkigt, börjar med de elektriska: se på TV. Obligatorisk att vara med på listan även om det snabbt blir tråkigt efter man tittat igenom alla kanaler och ändå inte hittat något intressant att titta på. Dock är det ibland lätt att fastna i program. Alla äger inte ett tv-spel men det gör jag. Därför får den också vara med. Fast jag tycker det är roligare att spela om man har sällskap. Där räknas inte 3DS in. Det äger jag också. En spelnörd har jag i mig men det visste ni redan. Sätt på radion. Ibland kan de prata om riktigt intressanta grejer där. Sen finns ju datorn. Där det finns en uppsjö med olika saker att göra. Lite exempel. Prova Minecraft. Det är roligare än det ser ut och ljudet är underbart. Sen har vi OMGPOP. Där kan man spendera en hel del tid. Karaokeparty är en annan plats. Det är kul om man har en dator och en microfon. Sen kan man upptäcka anime och manga världen. Det har jag gjort och det är så fint. Mitt nya intresse. Har världens bästa app och jag läser manga överallt för tillfället. Så det går utmärkt att göra i mobilen också. Inklusive att man tränar engelskan. Annars kan man lära sig ett nytt språk. Jag har försökt men det är svårt. Finns oändligt med hjälp på youtube och även spotify. Lyssna på musik är underbart. Saker man kan göra utan el. Läsa. Givet för att sjunka ner i en bra bok är fantastiskt. Leta rätt på en tidning och läsa från pärm till pärm. Händer att jag gör det. Spelar ingen roll vad det är för tidning. Ett reklamblad går också bra. Spela kort. Det går faktiskt att göra ensam. Hitta ett pussel. Om man inte har något kan man skapa ett eget. Cykla kan man gör hur långt som helst, om man inte har en cykel kan man gå. Det är extra fint att gå på våren. Har sagt massor av saker man kan hitta på när man är ensam nu. Bara att välja. Något borde passa lite grand i alla fall! 


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards