Alla inlägg den 11 april 2013

Av Frida - 11 april 2013 21:48

Hej hej!


Något jag aldrig skulle göra är att koppla min blogg till facebook. Nej det räcker med att jag faktiskt har laddat ner en facebookapp till mobilen. Hade en god anledning annars hade jag aldrig gjort det. Ibland när man inte har möjlighet att skicka sms till personer antar jg att facebook kan vara ganska bra. Min nya ambition är att lära mig alla ord i mina två English vocabulary check böcker. Om jag gör det bör ju mitt engelska ordförråd utökas lite i alla fall. Lovar att jag inte lärde mig alla ord när vi använde böckerna i skolan heller. Den ena tror jag knappt vi använt. Glad ändå att jag fick dem för de är det bästa jag sparat från skolan! Jag spar på massor av onödiga saker. Är säkerligen ingen annan som sparat sina vocabulary check. Fick en blomma som present på fritids när jag fyllde sju. Den står fortfarande i fönstret. Grattis blomma du fyllde nyss tolv! Idag har det varit en fin dag. Blev så glad när del två på provet var lika lätt som gårdagens första del. Börjar undra om kursen verkligen ska vara såhär lätt? Möjligen att det blir svårare sen. Är det något som är svårt så är det matte F:en. Vet vad i alla fall vad jag ska göra i helgen. När vi ändå skrivit om engleksa. Låttexter är ett toppen sätt att öva engelskan på. Fint att jag blivit sådan som bryr mig i texten. Och ja, engelska som har varit så tråkigt i alla år började bli kul förra våren när det var dags att sluta med det i skolan. Lär mig själv istället, mycket bättre. Ibland blir man så trött på mänskligheten. Vi människor är ett ganska vidrigt släkte som vandrar runt på jorden. Varför blev jag inte katt? 


God nattis! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards