Alla inlägg den 16 november 2011

Av Frida - 16 november 2011 20:32

Hei hei.


Dagen har varit hemsk. Inget mer behöver sägas om det förutom att det har vait en exakt lika pannkakig onsdag som det var i slutet av september också. Fy. 


För två årsedan var jag på Kap Verde. Två år! Känns inte som att det var så längesedan. Skulle inte ha något emot att åka dit igen. 


Jag är gödigt sugen på julgodis och crème brulée. Det senare har jag aldrig ätit men skulle gärna vilja testa. Ska göra massa goda efterrätter när jag flyttar hemmifrån. Sån där konstig grej jag vill göra då. Precis som att bryta ev en gurka på mitt bara för att känna hur det känns. Haha. Känner för att ställa mig och baka stora, maffiga cupcakes i helgen. Är väldigt i baka och greja kök grejer saker tankar idag märker jag. Blir lätt så när det inte gått bra i skolan. Bidragande faktor kan också vara att jag har varit fika sugen hela veckan. Kladdkaka, mums va gott! Jordgubspaj. Yums. Citronkrääääm. Mm. Har aldrig förut varit sugen på citronkräm förns den här veckan. Tårta med citronkärm. Mums! Julgodis. Chokladbollar. Knäck. Polkagrisar. Pannacotta. Italienskmaräng. Har jag heller aldrig ätit men finns en fin bild på det i en bok jag har. Chokladfondant! Också en grej jag ska göra när jag flyttar hemmifrån. Mums! Fiiiika! 


Grattis till pappa på födelsedagen! 


Hairå.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards