Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Tankarna vill också vädras ibland.

Av Frida - 20 april 2011 20:40

Hei.


VARNING! Rörigt inlägg. Men fortsätt gärna läsa ändå!


Hmpff. Sitter här, snurrar runt i min stol och lyssnar på Håkan Hellström. Bra musik ju. Verkligen avskydde honom förut men saker förändras ju med tiden. Tur det. Tänka, blänka, svänka. Sakna. Imon blir det äntligen påsklov! Det behövs otroligt mycket. Bl, bla, bla. Vilket rörigt inlägg. Äsch, de gör väl inget. Tänker å blänker. Lever men drunknar snart. Havets botten full av bubblande små fiskar. Onödigt och ändra på det man gillar. Glá påsk imon då. Livet i ett påskägg kanske. Tänker å blänker alldeles för mycket. På botten av den djupa sjön. En simmmande bubblande fisk. Förvandlingen sker snabbt. En flaxande fågel flyger. Landar på en gren. Snipp. Snapp. Snut. Sagan var slut men jag tänker vidare. 


Livet är en gåta. Glömma, älska och förlåta? nej. Träffa, älska, gråta? mer så. Helst ska man väl stanna vid älska. Annars är det nog inte så roligt. Behöver vädra tankarna lite känner jag. Glad musik i örat påverkar hela själen. Allt kan inte vara perfekt. Man kan inte rå för att man inte passar med allt. Att man kanske inte tål vissa människor. Rostad macka med svettig salamikorv? 


Det gröna ögat återvänder hela tiden. Försvinn ut, glöm och dröm. Äsch, ingen idé att ens försöka. En bok i hyllan faller isär. Sidorna öpnnas. Som en öppen bok. Knasiga ord på ett papper. Hmhm som mina katter. Waow. Jag återkommer hela tiden till katterna eller karamellerna. Första gången var någon gång i höstas på en tråkig samhälls lektion. Sen dess har speciellt karamellerna följt efter mig i huvudet. Solsken. 


Doften av grill och campinng. Mm. Är det bara jag som tänker på amping en varm sommarkväll när jag känner doften av grill? Skulle inte tro det mena veta säkert kan man ju aldrig. En ö i havet. Ön med klippor som strand. Staden i mina tankar.


Tärningar. Hur stor är sannolikheten egentligen att få en sexa? Högsta talet på tärningen? Sannolikheten är ungefär 17% att få en sexa varje gång du slår en tärning. Lika stor att du får en etta. 50% sannolikhet att du får ett tal som är en fyra eller högre. Intrresant med lite sannolikhetslära mitt upp i alla tankar. Rensa tankarna med siffror kanske vore något. 


Inläggen har blivit längre på senare tid. Undrar om det uppskattas? Om inte säg till så ska jag se till att dra ner på orden. Det kan nog dock bli ganska svårt. Vi får väl hoppas att det uppskattas. Annars är det väl bara att sluta läsa. Det kan väl inte vara så svårt? lättare än att dra ner på orden i alla fall.


Heidå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards