Alla inlägg den 22 februari 2016

Av Frida - 22 februari 2016 21:04

Hejsan hoppsan tralila!


Det var så vårigt och fint idag när jag cyklade hem. Den lilla snö som låg på morgonen hade nästan smält bort helt, solen sken och det var fint. Vände mig och tittade ut lite nu, snön vräker ner. Nu är det vitt igen! Det var väl onödigt. Är det inte dags för någon som kallar sig vinter att ge sig av? 

Hade seminarium i morse. Det luddigaste på länge och läraren var väldigt luddig i sina frågor. Men ja visst, det gick väl bra ändå. Nu är det över och det var ju skönt. Tänka sig att jag har lärt mig reducerade faktorförsök också. Gjorde nyss en uppgift och det var helt galet så jag spar den andra till imorgon. Imorgon är det en sådan där äcklig dag med bara en föreläsning. Ja vistt vad skönt med en föreläsning. Men nej, inte när den är mellan 15-17. Då måste man gå runt och vänta på eländet hela dagen vilket jag avskyr. Det hade varit bättre om den var 8-10 så det hade varit över sen. På TV:n är det 30 grader i februari. En sådan fruktansvärt konstig serie. Men jag gillar namnet. Det inte hade varit helt fel med 30 grader just nu. Hoppas det blir sol imorgon så jag kan ha medhav här inne och inte låtsas om att det fortfarande är februari på utsidan. Älskar mitt varma rum och skulle absolut inte vilja bo på andra sidan korridoren. De kan knappt ha sol någon gång. 


 

Välkommen till kemometrins värld. Jag tyckte det blev så fint så jag delar med mig lite.


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards