Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Frida - 18 februari 2016 22:16

Hej hopp!


Vaknade idag och kände: Uhh, vill krypa under täcket och ligga här hela dagen. Morgonen gick fem gånger långsammare än vanligt men lyckades ändå komma i tid. Det låg något vitt där ute imorse och det ligger kvar än. Inte välkommet. Hade ingen aning om att det finns något som kallas måntecken. Stjärntecken (kallas tydligen soltecken också...) ja, men visste inte att månen också har sitt tecken. Det var intressant att när jag tittade upp mitt måntecken stämmer det mycket bättre på mig än mitt stjärntecken. Inte för att jag tror särskilt mycket på astrologi men det kan vara lite kul ibland. Hade inte en aning om heller att det finns något som heter trådbuss. Varje dag lär man sig något nytt. Inte visste jag hur man beräknar reducerade faktorförsök heller. Det vet jag visserligen ännu inte men ska lära mig inom de närmsate tre dygnen. Dagen blev förresten ganska bra, även om den började med en känsla av hopplöshet. Nu är det verkligen dags att gå till bädden. Det är någon gästföreläsning imorgon. Känns så onödigt. Hade hellre setat (setat,setat, setat, lär dig att det heter suttit!)  här och gjort ingenting. Nej, nu var hon negativ igen. Det jag egentligen skulle skriva var att jag hellre hade suttit här och pluggat än att gå på en gästföreläsning som med största sannolikhet inte kommer ge någonting. 

Gjort något roligt. Det blir fint. 


God natt, lille katt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards