Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Frida - 15 augusti 2013 23:21

Hej.


Imorgon flyttar jag. Från den här platsen jag bott på i nitton år. Nu ljög jag. Från den här staden jag bott i i nitton år. Har faktiskt bott i ett annat hus här också även om det var längesedan. Det känns på många olika sätt. Bra men samtidigt lite sorgligt. Det sorgliga är att lämna sina vänner här. Man ska inte byta stad för ofta på grund av det. Men det är inte så att jag lämnar den här platsen för gott. Jag lovar att komma hem och hälsa på ibland! Jag har gått runt och mer eller mindre packat saker hela dagen. Inte så att jag sparat allt till sista dagen. Bara det att det är många saker man inte vill packa ner förens i sista stund. Ser några saker jag glömt nu. Får ta dem imorgon. Vet ni vad? Jag är klar med sommarmatten! Kände hur leendet spred sig över läpparna på mig när jag såg orden: Svaret är korrekt, på alla uppgifter på sista provet idag! Äntligen. Sommarlovet är slut och det är även sommarmatten. En sak som är säker är att den här sommaren varit väldigt bra! Bättre än den förra känner jag. Även om det finns vissa saker med förra sommaren jag aldrig kommer glömma. 

För några dagar sedan bakade jag lite. Cupcakes med mandelmassa och choklad. Improviserade lite själv och det blev väldigt bra. Toppingen är en av de bästa jag åstakommit. Föredrar philadelphiatopping före smörkräm även om smörkräm inte alls var så hemskt som jag trott. 

 

Såhär fint blev det. 


Recept chokladtopping: 

200g philadelphiaost 

2dl florsocker

100g mörkchoklad


Smält chokladen. Jag tycker vattenbad är bäst men folk säger att det går att smälta i micron också. Blanda philadelphia och florsocker med elvisp. Det blir inte rätt konsistens utan elvispen. Blanda i chokladen. Klart! Bara att spritsa. Jättegott. Sedan kan man variera muffinsen under i alla oändlighet. Det bara kom sig att jag hade mandelmassa. 


Det är inte de enda cupcakesen jag gjort om ni tror det. Nepp. IDag ar jag och Louise gjort cuppiga kakor. De blev goda om än inte riktigt som vi tänkt oss.

 

Såhär blev de. Marshmallowsfluffet uppe på blev mer som marshmallowsrinn men det var gott ändå! Nu tänker jag sova. När vi hörs nästa gång befinner jag mig någon annanstans!


God natt. 


Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards