Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Frida - 1 augusti 2013 23:37

Hei.


Idag känner jag att jag verkligen gjort saker. Klarat av logaritmdelen på sommarmatten. Insett att jag inte gillar ln. Den naturliga logaritmen. Köpt mig en liten bok. Liten var fel ord för den väger två kilo och är över 1000 sidor. Heter Chemistry och är en kurslitteraturbok. Whopp. Nu blir det här verkligare och verkligare för varje dag. Köpte mig en tvättkorg idag för det behöver man. Och ett täcke för jag kan inte sova utan. Är det någon av er som sover utan täcke? Aldrig hört talas om någon som gör det. Sen har jag också stått en stund i vinbärsbusken och plockat lite. Tycker synd om alla bär som hänger kvar där ute. Men jag vet inte vad jag ska göra med dem och mamma vill inte ha dem. Stackars små bär. Passade på att göra lite müsli sen. Det är gott och enkelt att göra eget. Nej jag blandar inte bara flingor och havregryn i en skål. Har in det i ugnen så det blir knaprigt och gott! 


 

Boken verkar väldigt intressant. Kanske för att kemi är något som faktiskt inresserar mig. Fick en kick att vilja börja plugga nu. 


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards