Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida - 22 augusti 2010 21:55

Hei.


Söndag idag. Jag har åkt moppe. Väldigt mycket moppe. Duschat. Måste klippa tå naglarna. Sådant här inlägg idag. Orkar inte på riktigt. Tankar. Minnen. Musik. Skola imon. Ord. Sovmorgon. Cykla. Hoppas inte på regn. Tankar igen. Alldeles för mycket tankar. I huvudet. Ögon. Celler. Olja. Inte kul att läsa bara massa ord. Ibland får det också gå. Rött. Höst. Bilder. Tankar. Ben. Böcker. Hermelin. Siri. Katter. Skriva. Sport. Sommar. Slut. Mörker. Kyla. Kärlek. Värme.


Alltså jag vill verkligen skriva något. Alltså inte bara blogg utan en novell. Ska försöka ta mig tiden att göra det snart också. Skulle kunna skriva något innehållande de orden jag skrivit här ovanför. Om jag gör det så kanske ni får läsa. Man vet aldrig.


Heirå.


Av Frida - 21 augusti 2010 23:34

Hei hei.


Idag så är det faktiskt lördag. Jag har inte gjort så speciellt mycket idag. Sov länge. Sen började jag läsa en bok. Har spelat lite på DS:et. Det har blivit roligt igen. Hade tröttnat ett tag men nu är det kul igen. Så har mina fastrar varit här. Spelade plump med dem. Det har blivit någon sorts tradition att man ska spela plump när de hälsar på. Gick i alla fall ganska bra. 


Är en sådan där dag som jag inte vet vad jag ska skriva heller så det här får räcka. 


Heirå.

Av Frida - 20 augusti 2010 23:11

Hei.


Nu har jag ändrat lite design här. Min blogg går nu mera i färgen orange. Orange är ju faktiskt en av de färger jag gillar minst så får se om jag verkligen vill ha det så här. Men Siri passar bäst ihop med den färgen därför fick det bli så nu. Om jag inte gillar det så kommer ni att märka det på att jag gjort om igen.


Heirå.

Av Frida - 20 augusti 2010 22:10

Hei.


Idag har jag varit i skolan. Om jag ska fortsätta börja varje inlägg med: Idag har jag... så kommer nästan varje inlägg att inledas med att jag varit i skolan. Men okej i alla fall så fick vi miniräknare idag. Eller de är inte så mini men ändå. Det är nån sån där som har massa mysko funktioner. Man kan till exempel koppla in den i datorn av någon anledning som jag inte fattat riktigt ännu. Sen så har lärarna mest pratat hela dagen. Jag fattar inte heller varför samhällskunskap är någon kurs som alla måste ha. Det räcker väl med att de som valt samhäll har det. Jag tycker i alla fall att det är väldigt tråkigt. Men har det bara i ettan så får väl stå ut då. Så nu på höstterminen ska vi tydligen ha bild också som estetisk verksamhet. Det verkar helt okej, även om jag inte har gillat bild speciellt mycket förut kan vi ju hoppas på att det blir bättre nu när läraren inte är så förvirrad. 


Sen var jag till biblioteket också. Lånade några böcker och har så stor lust att börja läsa en av dem nu, men håller på med en annan bok så får väll se.


Heirå.

Av Frida - 19 augusti 2010 21:03

Hei.


Nu har jag alltså börjat gymnasiet. Har inte så mycket att säga om det egentligen. Klassen är väl som den är. Inga kommentarer där än så länge. Gillar inte att alla 2:or och 3:or glor så mycket men nästa år är de jag som glor istället. Vet inte var jag ska göra av mig imorgon bitti heller. Sal 191 tydligen. Får väl gå runt och leta lite på botten våningen. Schemat är i alla fall ganska trevligt. Bättre än i nian.


Har läst ut en bok också. Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist. Riktigt bra bok om man bortser från det ganska konstiga slutet.


Heidå.



Av Frida - 18 augusti 2010 20:50

Hei.


Jag sa att jag skulle skriva långt idag så ska väl i alla fall försöka med det. Idag har jag bakat hallon och blåbärsmuffins. Gotti gott gott. Det har regnat och varit helt grå tråkigt hela dagen. Och jag har varit till gymnasiet idag också. Fik träffa min handledare. Hon verkar väl ganska snäll och så. Fick reda på att jag är ledig när vissa andra ska ha språk så nu fick jag bättre schema. Sovmorgon på måndag och sluta tidigare på tisdag och torsdag. Också fick jag klasslistan. Vet ungefär vilka hälften är och den andra halvan har jag ingen aning om. Så när mamma kom hem och fick se då sa hon: Det där är nog en släkting till dig. Trevligt då att jag fick en tremänning sådär bara. Jag trodde faktiskt inte att jag hade några tremänningar men det var visst fel. Så fick jag väl typ reda på lite annat sånt bra att veta grejjer typ. 


Nu har jag skrivit mycket längre än de två senaste dagarna så jag tycker faktiskt att ni borde vara nöjda nu. Och imon så börjar jag gymnasiet på riktigt.


Hejdå.

Av Frida - 17 augusti 2010 21:44

Hei hei.


Hinner inte skriva så mycket nu. Men idag har jag i alla fall varit med Julia och lite Rasmus. Roligt. Och imorn ska jag till gymnasiet och träffa min handledare. Hoppas hon är trevlig. Det blev kort inlägg igår också men ni får något långt imon istället! 


Heirå.

Av Frida - 16 augusti 2010 22:56

Hei.


Jaha jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva idag. Har köpt en CD-skiva. Hur längesen som helst jag köpte en sådan sist. Trevligt med lite musik på gammalt sätt i alla fall. 


Hej då.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards