Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Frida - 13 augusti 2010 22:37

Hej.


Idag är det ju fredag den 13:de. Den där dagen man brukar säga att man ska ha otur på och jag har faktiskt haft otur idag. Satt ute och lekte lite med katten så la jag mig ner i gräset på en brännässla. Trodde jag i alla fall. Satt mig upp ganska så kvickt och vände mig om för att verklien se om det var en brännässla där och då såg jag hur det surrade till i gräset och en geting flög upp. Han blev nog lite sur när jag la mig på honom så han stack mig i ryggen. Det kändes precis som en nässla först fast nu i efterhand så gör det inte det. Det gör fortfarande ont där fast det var några timmar sen den lilla ondilen stack i mig nu. Man hör överallt att det är ett sånt geting år också men vi har inte alls speciellt mycket getingar. Nån enstaka så där som det brukar vara bara. Och pappa som går runt och säger att de små djuren är snälla. Det är dem inte alls det. Flyger runt och är sura fast man inte ens har gjort något tror jag. Humlor är mycket finare och lägger sig inte i vad man äter.


Jag har egentligen inte gjort så mycket idag. Var med mamma till hemköp vilket man egentligen ska undvika. Handlar man där så ska hon alltid prata med alla så det tar en evighet innan man kommer hem igen. Hon kan väl prata med dem när hon jobbar och bara säga hej när hon är där och handlar på ledig tid, men tydligen ska det pratas också.


Hejdå.


Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards