Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Matkväll.

Av Frida - 18 februari 2013 22:05

Hajli holaj! 


Är så skoltrött. Fyra dagar till sportlov. Var åtminstone en kortisdag idag och blir lika imorgon med. Fint. Varit en sisådär dag. Idag längtar jag till maj. Det är finaste månaden på hela året. Är det inte lite surt när man tittar på en tv-serie pch ens favoritkaraktär råkar bli en biroll som knappt är med i varannat avsnitt? Jo, men värt att titta ändå. Ketchup. Uh. Ultimata tomatsallden får man om man blandar färska tomater, ketchup och krossade tomater. Urk. Är lite sugen på chips. Med salt och peppar smak. Yums. Söthalten i min kropp är för hög just nu. Lovar att om jag svettades skulle svetten smaka sött. Kanske det borde stå sockerhalt istället för söthalt. 19 veckor till juli. Tänk, snart är sommaren över. Nej, fy sådana hemska tankar får vi inte ha. Mat är det bästa som finns. I alla fall nästan. Ost. Svensk tråkig hårdost. Det kan jag äta. Om det är smält ost i mat. Eller möjligtvis i varmmacka. Mm. Mackjärnsmackor med skinka, ost och pizzakrydda! Sandwichgrill heter det om man ska vara noggran. Den här kvällen går i matens tecken men det kanske ni redan märkt. Upptäckte den matiga delen av youtube för ett tag sedan. Mums! Där är det förbjudet att vara om man inte vill bli hungrig. Även förbjudet om man inte vill riskera att bli knäpp. Kisse och jag är kompisar igen. Vi har ett avtal om rummet under mig. Om hon håller sig borta därifrån är vi vänner, annars. Annars vill vi inte veta vad som händer. Måste komma till Frankrike snart så jag kan äta en äkta croissant. Tror inte jag gillar det men måste absolut testa. Katt sitter här och ser deppig och ledsen ut. Måste muntra upp henne. 


God natt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards