Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Kött och musik.

Av Frida - 14 februari 2013 22:40

Tjobba!


Är glad trots att livet känns lite tungt för stunden. Jag vill köpa skor. Har aldrig känt så stort behov av att köpa skor som nu. Vill har vår och bort med snön. Blommor i diket och lövöron på träden. Det är inte ett skämt att jag har ett till konstruktionsprov nästa vecka. Önskar dock att det var det. Vill ha sport lov. Ska baka macarons då så jag drunknar. Och kakor. Strasbourg. Glad hjärtansdag på er människor! Jag tycker det är kul med det här att olika saker har sin egen dag. De som inte tycker det måste ju vara ganska grå och tråkiga innerst inne. Veckans sanning är att dåset infinner sig efter vissa händelser. Kände känslan igår och konmer förmodligen känna den nästa vecka också. 

  

Gitarrer och bas, trummor och hat - Hästpojken 


Där har ni veckans bästa. Kött är ett dilemma för mig. Gillar inte att äta kött på ett vis men det är gott det kan jag inte förneka. Tycker dock inte att man behöver överdriva med köttet. Det skulle heller aldrig falla mig in att äta en blodig biff. Men jag tycker att när vi ändå redan äter både kor och grisar, vad spelar det då för roll om en och annan häst också slinker ner i magen? Nu kommer alla hästmänniskor hata mig. Förlåt så mycket för det. Hoppas för allt i världen att all denna felmärkta lasagnen inte kastas. Vilket den antagligen gör. Jag tycker synd om vår jord, ge maten till hemlösa och andra som behöver det istället. 


God natt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards