Alla inlägg den 14 april 2016

Av Frida - 14 april 2016 19:39

Hej hopp!


Det blir inte så många ord för att tiden inte räcker till och det inte är något roligt att skriva i telefonen hela tiden. Den är trevlig men får nog av touch skrivande ändå. Exjobbet trevar framåt, sakta men säkert. Det är så ensamt. Aldrig känt mig så ensam om dagarna som jag gör nu. Kanske. Första halvåret i Linköping. Och detta är ju inte ens ett halvår så vi får väl se hur det slutar. Det är dags att tjata lite igen. Om skräp. Ni som inte slänger erat skräp i papperskorgen utan direkt ut på närmsta öppna gräsplätt, tycker ni det är vackert med sönder ruttnat papper, burkar och plastpåsar? Konstigt. Det tycker inte jag. Väldigt många verkar ni i alla fall vara som tycker det. Någon behöver gå i dikena och rensa upp. Jag kan anmäla mig som frivillig men klarar nog inte av hela Sverige själv så någon får gärna hjälpa till. Vet att det är mindre skräpigt här än i vissa andra länder men i alla fall. Vill att Sverige skall vara fint och rent. Löv! Det har börjat komma fram löv på diverse buskar och träd! Äntligen lite grönska. Det är så fint och gör mig glad. Snigelskatt. Imorse såg jag en snigel trots att marken inte var blöt. De brukar ju ha en förmåga att endast visa sig när det är blött ute. Den var fin. Maskar är ett annat sådant djur. Tycker så synd om alla maskar som kryper fram ur sina gömställen när det regnar och sedan kan solen komma fram så de torkar ihop. Stackars små maskar. På tal om något annat så är det jättefint att gå upp tidigt när det är ljust ute. Då menar jag inte kl 5 men kanske halv sju. Då skulle man ta sig en promenad egentligen. Upp på ett berg. 


God natt, lille katt! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards