Alla inlägg den 1 april 2016

Av Frida - 1 april 2016 22:32

Hej och god kväll!


Här sitter jag och lyssnar på Astrid Lindgren musik. Gjorde i alla fall för en stund sedan. Pippi, Emil och Karlsson. Den där tyska bokstaven, ß, som skall vara ett dubbel s vore ju egentligen ganska användbar i svenskan också. Mer än q. Det är det enda jag kommer ihåg från tre lektioner tyska i sexan. Dubbel s. Idag var jag uppe sju och tog mig en liten cykel tur till universitetet och tillbaka. Var tvungen att göra något. Lämna in lapp till någon  kvinna som aldrig varit där när jag varit det. Men idag gick det bra och tur var det! La tillbaka mig själv i sängen när jag kom hem igen. Det var kanske en dålig idé men det gäller att passa på sista dagarna utan något plugg. Läste faktiskt lite sen. Om gaskromatografi. Hint hint om vad jag ska hålla på med i exjobbet. Imorgon åker jag till Göteborg och har en enkelbiljett! Whoop wooho! Det blir fint och är nervös och rädd men vad vore livet utan utmaningar? Förmodligen ganska tråkigt. Kom och ät sköldpaddor med mig. Inte riktiga såklart. Skall upp i ottan imorgon så nu blir det sängen. Så skönt det ska bli.


God natt! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards