Alla inlägg den 6 april 2016

Av Frida - 6 april 2016 21:41

Hej hej.


Idag har det verkligen varit en velat fly från allting och vilja gömma sig under sängen dag. Har dåligt självförtroende idag. Livet är nog ingenting för mig. Blir livrädd när jag hör folk prata om mäklare och att bygga hus. Jag som knappt varit inne på en bank eller vet vad en försäkring är. Känner mest för att bli hemmafru. Det skulle jag nog klara av. Laga mat och städa. Baka lite bullar ibland. Nej men på riktigt, varför blev jag inte bagare? Vill inte vara någon akademiker som sitter och läser vetenskapliga artiklar längre. Om jag någonsin velat det. Eller så kan jag bli som han i Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Jobba i kiosk och samla på sig över 900 högskolepoäng. Gillar ju att plugga. Det är i alla fall något jag är bra på. Sen hur bra jag är på att använda kunskaperna återstår att se. 

Ligger ensam i en säng i ett stort hus och hör massor av konstiga ljud. Det får mig att sakna mitt rum på tjugo kvadratmeter. Ute regnar det hela tiden. Känt mig som en dyngsur katt flera gånger idag. Inte någon trevlig känsla. Känner mig ensam igen och saknar någon. Något. Vill inte, vill inte, vill inte gå upp fem imorgon. Suck. Melankolin är total.


God natt.  

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards