Alla inlägg den 9 april 2016

Av Frida - 9 april 2016 08:23

God morgon, god morgon! 


Hör fåglar sjunga glatt god morgon, god morgon, i kör! Vad jag har sovit gott i natt. Som en sten hela natten ända till klockan 8. Klockan 8 är sent nu när jag gått upp 5 hela veckan. Det har varit en otroligt jobbigt vecka. Jobbigaste någonsin. Är för det första inte van med att gå upp tidigt. Sen att inte ha någon tid all över till annat än sova och laga mat känns inte jättekul. Att spendera 3 timmar varje dag på olika fordon för att ta mig till arbetet är inget jag tänker göra någon längre tid. Gör folk det? Ni storstadsfolk med mer erfarenhet, är det vanligt att folk pendlat 1,5 h för att komma till jobbet? Okej med 45 minuter eller så men detta klarar inte jag av. Varit otroligt trött hela veckan också. Men nu är det helg i två dagar! Det är fint och då ska jag inte tänka på exjobbet över huvud taget. 

Idag ska jag titta på blommor. Hoppas de inte hunnit vissna! Saknar mina katter mer än någonsin. Lilla ulliga katt. Det ska stå ullig inte gullig. Jag är hungrig. Skall äta en grapefrukt! Insåg för någon dag sedan hur gott det är. Hade glömt av dem lite. Om det är med blod då förstås. Bara ätit vanlig grapefrukt en gång, på ett hotell i England och det var fruktansvärt. Å, vill resa någonstans. Utanför Sverige. 

Äntligen har solen hittat fram igen! Det var på tiden. Jag har saknat dig. Ha det gott igelkott!


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards