Alla inlägg den 5 april 2016

Av Frida - 5 april 2016 17:27




Halihalo!


Hur står det till? Det är bara bra tack, själv då? Igår började det, exjobbet! Det var så mycket information, nya människor och nya platser så jag kände mig som en stekt falukorv när jag kom hem. Vet inte vad jag ska säga. Det blir bra. Säger det blir bra när jag inte kommer på några andra ord. Sen kanske det inte blir bra i slutänden ändå. Fick en fin labbrock och ett par obekväma skor. När mina fötter äntligen vant sig vid mina nya skor kommer det ytterligare något nytt och ska förstöra dem. Skor jag inte får skav av tycks inte existerar. Dumma fötter. Allt är hemligt så får inte berätta någonting. Tyvärr. Så idag var det andra dagen. Den flög iväg fort. Det måste ju betyda något bra i alla fall. Bor på en ö i havet förtillfället. Där kom det en bok igen. Väver in böcker när jag skriver utan att märka det. Det är fint men en lång väg att åka. Extremt lång när jag varit van med 8 minuter med cykel i 9 år eller något sådant. Bortskämd, ja. 


Igår var det födelsedag. Låt oss hålla tyst om att jag nu officiellt är 22. Är det nu rynkor och grått hår börjar visa sig? Känner mig i alla fall uråldrig. Klockan går, tickar och slår. Vill äta äpplen och persikor för jag är hungrig. Nej, det kanske jag inte alls är men vill äta det ändå. En liten svart katt. Är utmattad nu igen. Kan bero på att jag inte är van med att stiga upp klockan 5. Men jag vill äta frukost. Annars lär jag bli en arg varg hela dagen och det vore tråkigt. 


Hai då!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards