Alla inlägg den 27 juli 2013

Av Frida - 27 juli 2013 22:33

Hai.


Pssshhsys. Vad varmt det varit ute idag. Trodde nästan jag skulle svimma en stund. Åt några salladsblad så försvann känslan. Sallad är den perfekta maten när det är varmt ute. Meloner och jordgubbar också. Sådana vattninga saker. Inte varit någon vidare bra dag egentligen. Hade lust en stund att åka till Kongo och gömma. Blev lite bättre sen och tänkte att det är säkert lika varmt här som i Kongo så kan lika gärna stanna hemma. Sex fötter under stjärnorna. Blir inte klok på engelsmännens sätt att mäta saker i fötter. Det är farligt att leka med drömmar. Det skadar tankarna. 


Lyckats göra pappa till en återvinnare. Nu är det bara sju miljarder andra människor att lära upp. Det gör lite ont i själen när jag ser folk slänga saker som egentligen passar bättre i en annan sop. Till exempel batterier i brännbart. Ajajaj. Jag vet att jag skrivit om det här förut men det besvärar mig. Inte mycket som gör det men det här problemet att jorden faktiskt inte räcker i en evighet bör uppmärksammas av alla. Och tas in av alla. Tänk er själva om jag var och röck ett hårstrå av er varje dag. Snart är håren slut och det tar tid för dem att återhämta sig. Därför vore dt väl fint om jag återanvände hårstårna och inte behöve hämta ett nytt varje dag. Precis så är det med jorden och dess tillgångar. Släng plasten på ett ställen där den tas om hand. Panta burken så den blir en ny burk. Och batteriet. Tänk bara vad mycket gott som finns att anväda en gång till i det. Om du bara lyckats lämna det till rätt plats efter sin död. 


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards