Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Frida - 25 juli 2013 22:59

Halio!


Nu fick jag en väldig lust att baka pretzels. Sådana där tyska kringlor. Fast det får nog vänta då jag inte riktigt har tid och det finns en del annat jag vill prva på i köket innan det är dags för pretzelsarna. För övrigt så har jag badat idag. I Sverige. För att göra en kort historia ännu kortare, det var iskallt! Värmen här idag är dock underbar. Är trött så att ögonen vill falla ihop. Väntar på att det ska börja åska. Zzz. Varit lite till Borlänge idag också. Köpte en fin klänning. Min garderob består till 75% av klänningar känns det som. Vilket innebär att jag kommer få gå naken i höst. Nej då. Ska nog hitta lite sådana kläder i någon affär sen. Nahaggashokkalokka. Det är ungefär sådär japanska låter i mina öron. Jag köpte två böcker idag för att jag helt enkelt inte kunde hålla fingrarna borta. Har snöat in lite på böcker som utspelar sig på 1800-talet. Det händer ibland. Åhå. Jaja. Nu hände något överraskande roligt!


Hai då. 

Av Frida - 25 juli 2013 00:07

Hallo.


Njuter av sommaren medan den fortfarande är här. Kommer inte ha något emot hösten när den kommer. Det är synd att vintern är så lång som den är. Hade varit trevligt om det var sommaren som hade den längden. Måste erkänna att jag längtar lite till höstmörkret. Om en månad har jag flytt boet och befinner mig någon annanstans. Det känns overkligt. Vill baka, fixa och trixa men det är så fint väder att jag vill och känner att jag måste passa på att vara ute. Samtidigt som jag sitter inne någon timme om dagen med sommarmatten. Går framåt, sakta men säkert. Podcasts är intressant. Det ger jag tummen upp! I alla fall när man hittar någon värd att lyssna på. Köpte några böcker för ett tag sedan. Tre stycken 30 kronor. Upptäckt att seconhand är jättebra. Tänker köpa böcker där fler gånger. 

Gjorde mig en liten film när jag var på Santorini.


Titta på den för en mer levande känsla. Det där lät reklamigt. Nu hittade jag något roligt!


God natt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards