Alla inlägg under juni 2011

Av Frida - 9 juni 2011 21:39

Haii!


Lalalala. Sitter och lyssnar på gammal härlig sommarmusik man glad av! Älskar gamla sommarlåtar som typ Som sommaren. Kommer ni ihåg den? Hahah. Å kommer ni ihåg Hej hej sommar? Älskade verkligen det programmet när jag var mindre. Med Nic Schröder haha. Han var så där kul som Ika i rutan är. Morden i midsommar och Para dig boy. Hahah är det någon mer än jag som minns det från Hej hej sommar typ 2006? Härliga minnen. Å älskade även serierna som varpå engelska. Såg förresten om dem på youtube för några veckor sen. Nostalgi i mitt hjärta. Hittade Parallax med svensk översättning till och med fast tror att jag nästan är den enda som minns den serien. Och Flyg 29 saknas. Kommer ihåg när jag och en kompis gick runt och ver helt kära i den serien en sommar. Minnen, minnen. 


Nog om sommarminnen för nu är det sommar 2011! Såg en film i skolan idag som faktikst var bra. Som ni kanske har förstått är det inte jätteofta jag tycker att filmer faktiskt är bra. Speciellt inte om deinte är svenska. Men den här var bra och hette A beautiful mind om jag minns rätt. Handlade om en kille som var extremt snillig på matte. Mer tänker jag inte avslöja för då tror jag att jag förstör hela filmen för de som inte sett. 


Städade ur skåpet i skolan idag också. Väskan blev så tung så jag knappt orakde bära den. Tur att jag hade cykeln! Förresten är det inte väldigt onödigt att man måste byta skåp mellan åren? Det är ju massa böcker man behöver nästa termin också. I alla fall är det så för mig. Har en hel hög här nu med saker som ska tillbaks i höst tillexempel kemiboken, fysikboken och idrottsboken. Har gjort lite andra saker idag också men vad tänker jag inte berätta för er! Hihi.


Hairå.

Av Frida - 8 juni 2011 21:23

Hai.


Har ni lagt upp ett klipp på youtube någon gång? Det tar en evighet kan jag berätta om ni inte gjort det. Åtminstone tar det en evighet när man sitter och väntar på att det ska laddas upp. Som ni säkert redan förstått gjorde jag mig ett litet videoklipp igår. Titta gärna så jag får någon visning i alla fall! 



Hairå.

Av Frida - 8 juni 2011 21:11

Hei.


Det är varmt idag också. Ganska jobbigt att vara människa för tillfället. Sitter här och tycker det är varmt. Har ingen lust att skriva något. Ingenting vettigt i skolan idag heller. Fick veta mitt omdöme i fysik. Det blev jag glad av! Hiihi. 


Vet ni vad jag har? En bur med en liten figur. Hihi. Jättesöt liten filur som har flyttat in i buren. Än har den inget namn men jag funderar starkt på att döpa den lille till Bönan. Haha. Ska vi fortsätta med grönsakstemat så lär det nog bli så. Fixar upp en bild snart också så ni får se min nya vän. 


Hsirå.

Av Frida - 7 juni 2011 21:37

Hai.


Idag är det varmt! Frida gillar värme så det gör mig ingenting att det har varit svett hett bara man stått upp. Något som inte var kul i värmen var att spela fotboll. På vasaliden också som är som en kokande gryta när det är så här hett. Kan säga att jag bara gick fram och tillbaks lite granna och de andra gjorde inte så mycket mer de heller. 


Har varit hos Rasmus och ätit äpplen med tosca jox på också idag. Jättegott! Köpte förresten hem saker för att baka aprikos muffins här om dan men vem orkar baka i den här hettan? 


Läste ut den underliga boken också. Lika underlig från början till slut. Boken var bra men fantstiskt underlig verkligen. Tror alla i den här boken var mer eller mindre psykiskt sjuka. Eller det är i alla fall en känsla jag får av personerna och de saker de gör. Kanske inte Hans Peter. Han verkade rätt normal och omtänksam men de andra. Tillexempel Ariadne. Men vad vet jag man kanske bara gör så när man har varit utsatt för de saker som Ariadne och Justine hade. Micke däremot var nog psyk sjuk på ritkigt. Det måste han ha varit. I alla fall så har du lust att sätta tänderna i en underlig bok ska du läsa Skuggan i vattnet skriven av Inger Frimansson. Den får 3/5 av mig. Inte så jätte bra alltså men ändå helt okej!


Hairå.

Av Frida - 6 juni 2011 21:00

Hai.


Har inte skrivit här på ett tag känner jag. Igår var jag med Louise. Vi satt vid sjön och solade och badade fötterna. Ganska skönt i vattnet efter en stund men ändå kallt. Jag väntar nog ett tag innan jag badar hela kroppen. Vet att jag är lite av en badkruka men äh vad gör det? 


Hjäälp mig det är en geting här inne! Igår kväll var jag med Rasmus och Louise. Vi tittade film och käka popcorn. Mjums. Trevligt. Alltså vad folk förändras egentligen. Hela tiden. Kan säga att jag själv också ändrat mig en hel del sedan jag började gymnasiet. Det kanske inte märks utanpå men jag kan känna på insidan. Det kan inte du, hahah. 


Idag har jag också varit med R&L. Blev lappens glass! Mums, mums. Jag lyckas alltid pröva någon ny smak som inte är god. Dagens ikke goda hette saffran, pröva inte! Smakade typ ingenting bara lite grann om man verkligen kände efter. Så ska inte en god glass vara. Mm jordgubbar med glass. 


Övningskörde idag också. Gick bra men lär säga att det är rätt svårt att backa. Men det ska vi träna upp oss på så att det blir enkelt! Annarshar jag inte gjort så mycket idag. Spelat kort men det gör jag typ varje dag. Det är roligt med kortspel. Hihih. Fick vinna mas en gång idag också. Mas och Las uti helsike drog. Mas han tog en spade, Las han tog en plog. Det ni. Hahha. Mormor historia från förr i tiden. Mas är ett kortspel som mamma vinner 99 gånger av 100. Orättvist fast jag vinner visserligen Whist nästan varje gång. Jämnar ut sig i längden. 


Getingen är kvar och det är sommar. Fattar inte vad jag ska till skolan och göra imon. Det kommer inte bli något vettigt gjort kan jag lova. Ingen kommer orka göra något heller så vad gör det? Ingenting. Asså fyyy imon är det färsbiff i matsalen och den är jag rädd för. Haha. Kanske inte dirket rädd men den ser läskig ut i alla fall. 


Som en mygga under huden.


Heirå!























Av Frida - 4 juni 2011 23:25

Hai.


Är trött. Ska sova snart. Har bara latat mig idag igen. Spelat massa kort och haft det bra i värmen. 


Livet är förkort för att slösas bort. Livet är förkort för att deppas bort. Var glad, det är jag! Glad i själ och kropp då blir livet mycket enklare kan jag lova.


   Jag älskar sommarfötter! 


Heirå.

Av Frida - 3 juni 2011 22:21

Hai.


Jag har lyckats med det jag skulle göra idag. Sola och bli lite brun på kroppen! Har endast latat mig idag också. Fortsatte att läsa den underliga boken. Nu har det kommit in ytterligare en person man får följa. Fast börjar faktiskt få ihop ett samband mellan de olika personerna också Bra de. Har lagat mat idag också. Det blev gott och jag åt alldeles för mycket. Magen höll på att bokstavligen talat sprängas. 


När man heter Frida och upptäcker att Paramore har släppt en ny singel blir man ganska glader kan jag tala om. Just en sådan upptäckt skedde nyss. Vet inte ritkigt vad jag ska tycka om låten än men än så länge är det bara positivt. 



Monster - Paramore


Hairå!

Av Frida - 3 juni 2011 11:40

Hei.


Igår hade jag ul kväll med NVTE tjejerna. Grillade en jädra köttbit för första gången i mitt liv. Haha. Här hemma brukar alltid pappa sköta girllen men nu kan jag minsann också grilla. 


Idag är det UNDERBART ute! Ska gå ut och sätta mig i solen snart för jag vill att min kropp ska bli brun. Haha, det där lät ganska sjukt men så är det. Har förresten hunnit med att städa mitt rum idag också och är grymt sugen på popcorn. Rummet var sunkigt! Hade inte städat på ett bra tag men nu är det fint igen. 


VARNING! Tror kanske jag spoilar (avslöjar) lite saker om en bok här så läs inte vidare om du tycker det förstör för dig. Jag hatar själv när folk spoilar saker så vet hur det känns. 


Läser en så underlig bok nu igen. Underlig menas med att jag harläst cirka 100 sidor och förstår fortfarande inte vad det handlar om. Jo, jag vet att ämnet är typ mobbing. Det kan jag urskilja ur texten på baksidan. Men det är massa personer med (en heter HansPeter, ungefäör som BarbaraAnn i den förra underliga boken (samma författare)) och det hoppar mellan dem hela tiden, jag får det inte att hänga ihop och sånt tycker jag är störande. Okej, om det är en parallel berättelse med huvudhistorien som senare går ihop. Det gillar jag men inte när det är massa personer och man inte fattar någontign. Det ärnågon som heter Justine (underligt namn det också) som verkar sjuk i hjärnan. Justine har för sex årsedan mördat sin mobbare Berit. Sen har vi också Jill som var Berits bästavän och också mobbade Justin som barn. Jill verkar nu på något vis ta hand om Berits man Tor. De verkar inte veta att Berit är död utan tror att hon bara är försvunnen. En annan person i boken är som sagt HansPeter. HansPeter jobbar på ett hotell och verkar ha någon salgs relation med Justine. Har jag förstått rätt verkar det dessutom som att hotellets ägare måst sälja hotellet för att få pengar till en operation. På hotellet jobbar även städerskan Adriane. Adriane har en blind dotter med sin man och jag förstår absolut inte varför hon är med i boken. Ibland får man följa Adriane själv och det känns bara konstigt. Aja, kanske jag får svar på mina frågor senare för jag ska absolut fortsätta läsa noken som för övrigt heter Skuggan i vattnet. Står på baksidan att det är fortsättningen på en annan bok så kanske jag skulle läst den först. Haha. 


Nu ska jag gå ut och sooola!


Heirå.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards