Alla inlägg under juni 2011

Av Frida - 19 juni 2011 21:03

Hai.


Ni vet de där frågorna på facebook. Jag vekligen hatade dem när de kom men nu är de jätteroliga! Haha. Saker förandräs hela tiden som jag sagt förr. Svarade nyss på vilken dricka som är äckligast. Det är lätt dr.Pepper BLÄ! Dricker man den får man kväljningar och den smakar typ som svampig kubb. Huah. 


Idag har jag varit på släktträff. Det var hel ruttet men ganska trevligt och tråkigt. Träffade en massa människor jag aldrig sett förr och säkert inte kommer se igen heller. Har även åkt moppe med R&L idag. Trevligt som vanligt men kallt. Burr hurr, nu tycker jag det är dags för lite värme igen. Imon är det måndag och jobb igen vilket innebär att jag strax ska gå och bädda ner mig i sängen. Ska läsa. Älskar böcker. Böckerna är absolut mitt största intresse. Haha. Aja någon lär ju gilla att läsa också och sådan blev jag helt enkelt. 


Å, jag gillar rubriker. Det är så kul att hitta på dem. Har flera förslag i huvudet nu på vad jag ska hå på det här inlägget. Får väl se vad det slutar som. 


God natt. 

Av Frida - 18 juni 2011 21:15

Tjosan!


Det är lördag idag men känns helt klart som söndag. Har varit söndag nästan hela dagen och det är inte roligt. Igår var det i alla fall fredag och det var bra mycket roligare! Började dagen med att jobba. Målade lite granna, tills det började regna. Lyckades få vit färg i håret också. Vackert! Sen när det började regna fick vi lov att sätta oss i några rabatter och rensa ogräs. Ogräs är onödigt. Eftersom det regnade var det sluskigt, blött och kallt. Hade visserligen regnsjacka men benen blir ju blöta ändå då. Jaja, det har i alla fall blivit roligare att jobba än det var första dagarna. Det är bra! 


Sen har jag combicampat med Rasmus och Louise i natt. Mycket roligt kan jag lova! Skratt och tokigheter mest hela tiden. Vi åt pizza också. Gott. Natten var inte speciellt kall. Hade lindat in mig i pyjamas, tröja, filt och täcke. Fick lov att ta av mig tröjan senare för det blev hett! Nu stinker mitt täcke tält och jag borde byta sängkläder. Vet inte om jag orkar men har heller ingen större lust att sova med ett tält stinkande täcke. Var en kul kväll/natt/morgon i alla fall!


Idag har jag inte gjort någonting. Eller jo det har jag väl visst det. Öm em trullelumlum. Trökat runt mig här i huset. Spelade tv-spel med mamma. Typiskt dåligt väder grej. Har spelat kort också. Med Damen. Jag är nog den enda som kallar min mamma för Damen. Haha. Någon gång bara blev det så och det håller i sig än. Har kallat henne så så länge jag kan minnas. Har även läst ganska mycket idag. Var föressten på bibloteket igår också. Lånade två böcker och råkade börja läsa i båda. Man är så sugen på att börja läsa en bok ibland så det går bara inte att stå emot. Så var det igår och då började jag i båda! Båda två verkar bra också och ska fortsätta läsa snart. 


Läste ut Odjuret också. Det var en bra bok, det var det. Inte så spännande men bra och intressant att få se från en brottslings perspektiv också. Alltså från en i fängelset. Tror aldrig jag läst en bok som utspelar sig så mycket i fängelset innan den här boken. Det var i alla fall bra. Jag gillar dock verkligen inte en av personerna i boken som heter Fredrik. Nej fy! Tyker inte heller att det är så himla spännande. Jag gillar när det är spännande. Haha. Men det var den här boken bara korts stunder tycker jag. Och visst det som händer i boken är otroligt hemskt och det som händer Fredrik borde inte få hända någon. Men nej jag vet inte vad jag ska skriva, boken fångar mig inte rikgit och den får 3.5 av 5 i betyg av mig. Läs Odjuret av Roslund & Hellström om du har lust för en bok där barn utsätts för hemska saker och som utspelar sig mycket i fängelse miljö. 


Fin liten recension. Tänker nog börja skriva lite sådär om böcker jag har läst igen. Gjorde det i början när jag hade bloggen och det var antagligen därför den fick namnet booklusen. Japp, japp gillar ni det ej kan ni ju hoppa över och bara läsa det andra! Nu ska jag bädda rent sängen och borsta gaddarna. Håller förresten på att lära känna lilla Böna lite bättre också. Kul liten figur i min bur. 


Hairå.

Av Frida - 16 juni 2011 21:15

Hai.


Det har varit en jobbig dag idag. På jobbet planterade vi först blommor och rosor som såg ut som skelett. Haha. iInte fina men de blir nog fina bara de får växa lite. År klara med gästvillan nu i alla fall. Har även varit i Norra och krattat ut massa jordhögar idag. Det var jobbigt kan jag säga er. Högarna var i en sluttning också vilket inte gjorde saken bättre. Jag har kämpat och slitit idag och känner mig nöjd med det och är trött nu. 


Har åkt moped idag också. Använder nästan alltid ordet moppe så då tycker jag vi kan använda ordet moped idag. Smurt som man är låste jag in mopednycklarna i mopeden. Åkte hem för att leta rätt på en extra nyckel men fann ingen. Hittade massor av nycklar till alla möjliga fordon toyotan, mustangen, min cykel, någon annan cykel, skåpet i skolan m.m men ingen mopednyckel. Pappa var inte hemma heller så kun de inte fråga honom om var den var. Lyckades i alla fall bryta mig in i mopeden och få fram mina nycklar. Lite ilska och incidenter så blev allt bra igen och nu vet jag hur man göra till nästa gång! 


Imon blir det att combicampa med Louise och Rasmus. Roligt!


God natt.

Av Frida - 15 juni 2011 21:19

Hei.


Nu blir det jättesnabb blogg idag då jag redan borde ligga i sängen. Har varit vid samma hus idag igen och fortsatt med ogräset. Tror att vi blev nästan klara i alla fall och det blev fint! Lite blommor och grejs som fattas bara. Har även varit på Mac Donalds idag igen. Glass är gott och jag har börjat med min egen stavning på det där stället. Åt glass i alla fall och träffade lite vänner. Kul. I jul. Nej då än är det ett tag till jul. Em em. Trallala. Vill skriva mer fast att jag borde gå och lägga mig. Förresten så äter vi lunch på jobbet klockan 10 och då är jag vrål hungrig. Helt sjukt då jag om jag hade varit ledig hade stigit upp den tiden. Nu blir det i alla fall sängen och en bok en stund. Läser Odjuret just nu och den är snart ut läst så då får ni veta vad jag tycker.


Hairå!

Av Frida - 14 juni 2011 20:59

Hai.


Har jobbat idag igen. Vi var vid något hus och rensade bort en jädra massa ogräs. Fantastiskt vad det växer om man inte sköter om en trädgård. Hade lite mer att göra idag än igår om man säger så. Vi är fyra stycken och igår hade vi lite jordhögar att kratta, idag hade vi en hel trädgård. Det var roligare idag än igår också även om det inte är direkt roligt så går det. En massa myggor var det också. Blää. Förresten gick det ritkgit bra att ta sig ut sängen imorse trots att klockan var fem. Haha.


Efter jobbet har jag varit på Mac Donalds med Rasmus och Louise. Vet att det inte stavas Mac men ändå man säger ju faktiskt så så då borde stavningen också vara så. Gott med glass och trevligt sällskap hade jag i alla fall där!


Förresten måste bara skriva en tillsak som jag har funderat så mycket på de senaste dagarna. Varför har inte krullhåriga människor krulliga ögonfransar? Det skulle se så roligt ut. Hahah. Nu är det dags att gå och lägga sig igen. 


Haidå!

Av Frida - 13 juni 2011 20:47

Hai.


Idag har jag sommarjobbat första dagen. Det gick väl bra. Gjorde egentligen inte sådär jätte mycket. Krattade grus/jord, plockade lite sten och sådde gräsfrön. Helt okej men inte så himla roligt dirket. Men jag kan stå ut för man tjänar ju pengar och det är bara tre veckor! Känner mig trötter och ska snart sova då jag lär upp vrål tidigt imon. Uhä jag är ingen morgon människa. Men jaja. Det kommer kanske inte att bli de längsta inläggen nu på ett tag men ska föröska skriva så gott jag kan så återkommer jag som vanligt igen om ett tag. Om en sisådär tre veckor lovar jag långa, fina, vanliga, normale, trevliga inlägg som jag brukar skriva. Håll ut tills dess!


Hairå.

Av Frida - 12 juni 2011 21:03

Haii.


Idag är det söndag och söndagskänsla. Blä. Jag har i alla fall övningskört idag och det gick sisådär. Hade kunnat gå bättre. Har bakat muffins också. Fruktmuffins kan man nog kalla dem. Receptet hette aprikos och banan muffins men jag tycker det låter så äckligt med bananmuffins så jag ändrade om lite. Tog först ett äpple istället sen såg jag att vi hade nektariner också så då hade jag i en sån också. Fruktmuffins helt enkellt! De blev goda och lika fina som de brukar bli. 


Gick runt sjön också. Helt okej grej att göra när man inte har något speciellt för sig. Imon blir det sommarjobb. Hoppas det går bra och så. Jajajja klart det gör!


Hairå. 

Av Frida - 11 juni 2011 21:38

Hai!


Nu är det SOMMAR! Igår var det avslutning i skolan/kyrkan. Det i kyrkan var inte så fint tycker jag. Tycket inte låtarna som sjöngs var speiellt bra. Visst de som sjöng var duktiga men de det är inte det jag tycker är viktigt. Det måste vara bra låtar också. Min klass hade även fått sämsta platsen längst bak till höger på b-bänkarna. Jag tyckte istället att fika stunden med klassen före var trevligare. 


Nu har jag alltså gått ut mitt första år på gymnasiet. Det har varit ett bra år, ångrar mig inte en sekund att jag valde teknik. Hade turen att hamna i en snäll och trevlig klass. Lärarna har varit helt okej de med. Ska tilläggas också att jag aldrig har pluggat så mycket som under mitt första år på gymnasiet. Och det är inte slut mjed pluggandet än på ett tag det är ju ändå två år kvar! Ska bli galet kul att ta studenten om två år. Vill ni veta vad jag längtar mest till? Att åka såndär traktor vagn. Haha. 


Gårdagskvällen spenderade jag med lite vänner. Det var kul! Spelade kubb och tjejerna vann. Hihi. Passade även på att vara hos min kompisar när de inte var hemma. Kändes lite ruttet lär jag säga. 


Den här dagen idag lördag har jag också varit med vänner. Synd att det blev så hemskt väder första riktiga sommarlovs dagen. Ruskig åska och regn. Och en bedrövlig hetta. 


Jajaj. Vad ska jag göra i sommar då? Jobba tre veckor nu. Vara med vänner. Ha det bra. Vila. Sova. Sola. Bada. Skratta. Gråta. Nej skojja bara jag vill absolut inte gråta på sommarlovet! Så blir det Grekland första veckan i augusti. Läsa också inte glömma de. Grila. Jordgubbar. Glass. Moppe. Bil. Musik. 



 

Ingenting, ingenting alls.

Heirå!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards