Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Livet just nu.

Av Frida - 27 augusti 2010 21:54

Hai.


Nu är det fredag. Första veckan på gymnasiet har varit bra. Det är på något sätt en trevligare känsla inne på gymnasiet än vad det var på högstadiet. Och matte är kul. Jag gillar inte min engelska/svenska lärare. Hon är häx lik och påminner otroligt mycket om min gamla idrotts lärare. Det gillar vi inte. Teknikläraren heter Bengt också. INTE Hasse som jag råkade säga igår. Otroligt pinsamt men han är väldigt lik en som heter Hasse. Väldans tur också att neder våning på Martin Koch inte stinker som på Vasa eftersom jag för det mesta håller till där nere. 


 Läste ut en bok idag också om någon vill veta. Fem små grisar av Agatha Christie. Inte precis hennes bästa bok men helt okej. Jag måste läsa en bok på engelska. Ska nog gå bra eftersom jag för det mesta förstår när jag läser engelska men är usel på att prata och skriva själv. 


Det är höst nu. På riktigt höst tycker jag i alla fall, och som vanligt så fryser jag för det mesta och kommer väl så att göra tills det blir sommar igen. Gillar inte att jag har ärvt pappas frys skinn. Tänk om man var en katt, det skulle jag vilja vara när det är kallt. Jag kom på också att om karriären skiter sig så öppnar jag ett katthem som jag kan försörja mig på. 


Fick brev från folktandvården idag också. Usch! Jag hatar folksläktet tandläkare. Inte så att jag är rädd för dem eller så, jag tycker bara att de är obehagliga och otrevliga. Aldrig säger de något bra om mina tänder heller. Ska i alla fall dit och öppna munnen den 5 oktober. Målsmannen skulle med också. Tur de så de inte kan göra vad som helst med mina stackars tänder. 


Heirå.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards