Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Irritation.

Av Frida - 6 februari 2014 22:36

Hej.


Ikväll är jag irriterad, bitter, sur och tvär. Tänkte skirva ur mig lite här. Är det en gång ensamvarg alltid ensamvarg? Det här projektet alltså. Verkligen bestämt mig för att försöka och jobba bra i en grupp för en gångs skull men vet inte om det kommer gå. Inte när jag redan börjat irritera mig. Låt folk vara jantelag om de vill. Förlåt för att jag är svensk ända in i benmärgen. Vad är ens jantelagen? Förklara för mig tack och varför allt är så himla jante hela tiden vill jag också veta. Tänker inte ändra mig. Varför är mänskligheten så himla förvirrad vill jag också ha ett svar på ikväll. Är det så svårt att hålla reda på en plats och en tid? Så svårt att läsa en uppgift och förståd den på rätt sätt? Så lätt att skapa egen fakta som inte fanns där från början och aldrig pratats om? Säger inte att jag klarar av att undvika allt det där men lite mindre förvirrad än andra tror jag att jag är. Åtminstone när det gäller att hålla koll på saker. Borde kanske blivit eremit. En myra. Varit i det här bittra tillståndet hela kvällen. Behöver träffa andra människor imorgon. Såklart är det gruppmöte först. Kanske bra det. Att handledaren har ett spanskklingande namn och inte pratar svenska gör inte saken bättre. Känner mest blä på allting just nu. Blir väl kanske förhoppningsvis bättre om någon dag.


Lyssnar på hög musik för att döva min bitterhet. Ska knapra bittermandlar imorgon så att jag blir förgiftad. Mums. Längtar till en annan kemikurs. Vad jag kände mig träffad när föreläsaren sa att kemister som är mer inriktade på det organiska, biokemiska brukar tycka detta är ganska tråkigt. Precis så jag tycker, orbitaldiagram och elektronkonfigurationer är inte det minsta intressant. Jag kommer alltså inte bli en oorganisk kemist. Då var det i alla fall klart. Behöver den där boxbollen som hänger i Dalarna. Snart går väggen sönder för att mina händer inte kan hålla sig i styr. Det var inte bra. Vill hugga i något, ett vedträ eller vad som helst. Lite död på det hela och plötsligt är inte insatsen personlig. 


Hej då. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards