Alla inlägg den 25 november 2013

Av Frida - 25 november 2013 21:50

Hei.


Varför är alla mina tomteörhängen i Dalarna? Tänkte inte på julen i augusti. Har i alla fall snöflingorna här. Får använda dem istället. Fast det hade varit lite kul med tomtar i öronen. Idag har jag laborerat och lekt kemist. Resultatet blev något snöflingeliknande pulver även kallat difenylmetanol. Metanol då tänker man på en vätska, fast det här var i kristall form. Det vackra ordet. Dunjacka måste vara det varmaste man kan ta på sig på vintern! Varför har jag aldrig köpt en dunjacka förns nu? Det kanske inte är så vackert men jag kommer inte att frysa om armar och överkropp i vinter. Det är något som är säkert. Att ge upp innan man ens försökt måste vara något av det sämsta man kan göra. Jag försöker i alla fall och det känner jag mig glad för. Inte ge upp bara för att det är svårt och går dåligt ibland. Champinjoner är gott! Alldeles för gott. Har lust att köpa massor av champinjoner och göra allt som man kan komma på. Cahmpinjonsås, champinjonpaj, champinjonlasagne, champinjonsoppa. Och långt vidare! Mat är det bästa samtalsämne som finns. Mat är gott. Och nödvändigt för att överleva. Igår tittade jag på skidskytte. Äntligen börjar de intressanta tv-sporterna. Tyckte lite synd om fransmannen som ledde men sköt på sig tre (!!!) straffrundor så de slutade fyra. Inte bra. Åhå! Nu måste jag sova. Är för en gångs skull inte så värst trött! 


God natt i all fall. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards