Alla inlägg den 18 november 2013

Av Frida - 18 november 2013 21:14

Hejho.


Nyss sytt lite. Har jag skrivit förut att jag syr? Nej, tror inte det. Det är inte roligt. Blev arg och la ihop eländet. Någon sömmerska det är jag defenitivt inte. Varit trött idag igen. Ögonen har fått lite svårt att vakna nu igen. Tråkigt. Satt här och sov lite en stund. Läst om SN1 och SN2. Substitution och nukleofil. Har haft det där ordet i huvudet hela kvällen. Nukleofil. Det är någon som donerar elektronpar. Elektrofilen är villig att ta emot. Vad dillrar jag om egentligen? Kemi. Antagligen. Det är svårt att plugga när man varken kommer fram eller bak. Pratar om matten såklart. Händer ingenting. Kan räkkna om de uppgifter jag faktiskt klarar femton gånger men vad hjälper det? Inte mycket. Blurp. Kemin går i alla fall framåt och är intressant. Haft en ganska effektiv helg. Med nödvändiga saker. Vilket innebär tvättat tråkiga saker. Det som är tråkigt att tvätta är lakan och handdukar. Kläder är helt okej. Lagat massor av mat. Pannkakor. Pasta med skinksås. Skinka- och broccolipaj. Fick i alla fall 8 matlådor. Det är bra. Mitt protein intag består nuförtiden av skinka och bacon. Borde kanske få fingrarna ur tån och köpa något annat köttigt. När inte någon ställer fram köttbitarna på bordet åt en är det svårt att komma sig för. Samma med fisk, det är också svårt att komma sig för att äta när man är ensam. Lite samma med grönsaker. Låter som jag inte äter någonting längre. Jodå, bröd och yoghurt. Valio vanilj är så gott att jag blir lycklig. Gurka och tomater äter jag också. Dricker te och äter apelsiner. Sen äter jag mat! Även om min kost inte är den mest varierade för tillfället. Hoppas ni har det gott liten igelkott!


Hai då. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards