Alla inlägg den 15 november 2013

Av Frida - 15 november 2013 21:39

Haiho.


Det är fredag kväll och ögonen ligger redan i sängen och sover. De har legat där mer eller mindre hela dagen. Vet inte vad jag ska säga om den här veckan riktigt. Det har varit bra men ibland vet jag inte. Får så ont i själ eländet ibland att jag vill slita ut den, låta den ligga på marken, bli piskad av regnet och trubbas av riktigt ordentligt. Veckan har ändå varit bra. Det är ganska lugnt här för tillfället. Det är härligt. Har nog väldigt mycket fritid just nu för att gå en universitetsutbildning. Har haft den där känslan jag måste ju plugga någon ting! Vet att jag borde tagit djupare tag i matten. Men det är svårt. Fruktansvärt svårt. Ska göra ett försök i helgen. Mycket roligare att läsa i kemiboken. Eller lösa kemiuppgifter. Eller öva trivial namn. Eller för den delen skriva labbrapport! Det kan vara riktigt mysigt att skriva rapport om man gör det vid rätt tillfälle. Fått mitt fantasybehov mättat för flera år framöver. Om jag ens har ett sådant behov. Mycket tveksamt. Sett två av filmerna i sagan om ringen trilogin. Känslan säger mig att det blir den tredje också inom en snar framtid. De har ändå varit ganska bra. Om någonting är jodå enligt mig är det för det mesta bra.

Fick ett brev. Ett ritkigt brev. Inte ett sådant med fönster innehållande en räkning. Ett ritkigt brev med handskriven adress. Brevet innehöll orden 'Keep smiling'. Vackert. Mina ögon är så himla trötta. Köpte några apelsiner. Det kommer att bli apelsindoft. Eller limonendoft. Limonen var ett vackert namn. Känner mig kiral ikväll, därför går jag och sover nu.


God natt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards