Alla inlägg den 7 november 2013

Av Frida - 7 november 2013 22:34

Heili.


Idag har det inte varit någon vidare trevlig dag. Nästan varit en sådan dag jag varit anti allt och alla. Men bara nästan. Kanske för att det varit mattedag. Matten ger inga bra signaler runt omkring sig. Det var svårt förut. Hur det är nu är det nog bäst att vi låter vara osagt. Antracen. Äntligen har jag lärt mig det namnet. Hade jag kunnat hade jag ritat upp den. Det är ett kolväte för er som inte visste. Majoriteten alltså. Försöker att lära mig massor av trivialnamn. Det är int enkelt när alla är i stil med butyraldehyd. Bensoesyra. Allylbromid. Organisk kemi är annars intressant hittills. Det är bra. Lite rädd för mekanismer dock. Men det ska förhoppningsvis släppa om några dagar. 

Önskar jag sett lite fler filmer i mitt liv. Så man kunde hänga med i folks prat. Tyvärr går det inte. Jag har läst böcker istället. Det är också bra. Därför ska jag gå och lägga mig nu och läsa Harry Potter istället för att se någon av filmerna. Att inte ha något i schema efter halv elva känns totalt fel. Gissar att det är så det kan vara på universitetet. Schema känns väldigt tomt nu jämfört med innan tenta-p. Konstigt. Behöver tvätt. Tvättkorgen svämmar över. Det var inte bra. Förstår inte varför det är så tråkigt att slänga in lite tvätt i maskinen. Det är ju inte ansträngande precis. Men tråkigt!


God natt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards