Alla inlägg under december 2012

Av Frida - 8 december 2012 22:50

Hej hej.


Jag har bakat pepparkakor idag. Konstigt det där med att det heter pepparkakor när det inte är peppar i dem. De hade säkert i peppar förr i tiden när det var fattigt med kryddor. Ungefär som med barkbröd. Det är roligast att göra små kakor. Minigrisar, granar och hjärtan. Också fötterna såklart! Och den stora grisen. Struntade i att göra rundlar. Hur kul är det egentligen med runda pepparkakor? Blö. Försökte plugga matte sen. Gick inget bra och är det något som inte går bra är det att plugg när man är arg. Gick runt här och var eländig ett tag. Skulle ut och sätta i en kabel. Självklart är då självaste eluttaget i en buske och när man väl tagit sig in i busken är det som helt fryset i uttaget. Grr. Tyckte jag fick vara lite eländig då för det gick över sen. Ätit tacos med mina vänner och åkt bil i vintern. Vad har hänt med youtube! Varför ska det alltid göras om när något är som bäst? Sitter och sjunger fast andra människor sover. De får skylla sig själva. Alltid skyll dig själv. Projektarbete. Usch. Det lär vara treans värst kurs. Film. Det här med att varje film är två timmar lång nuförtiden, minst. Är det bara jag eller hinner man bli uttråkad då? även om det är en bra film. Tacka vet jag en bok som man kan läsa lite ur taget. Happiness och jultomte. Var inte dum mot tomten. 


God natt. Lilla jag. 

Av Frida - 7 december 2012 23:34

Hejlo!


Känner mig helt ploffsig. Ploffsi ploffs. Har haft en bra kväll här ändå. Var lite lugnt i skolan och orkade inte plugga sen. Det är faktiskt fredag. Läste ändå igenom judendomen. Huff pluff. Tror att jag ska sova. Jag har varit fruktansvärt törstig hela kvällen. Skvalpat i mig massor av juice och massa vatten. Är törstig igen. Skyller på skolans översaltade ris i kombination med pizza. Na måste nog ner och dricka lite. Mums, vad jag blev sugen på mango nu. Frysta mangobitar även om färsk är godare. Ska drömma om mangosar i natt. 


Hai då. 

Av Frida - 6 december 2012 20:58

Hai!


Nu ska jag slösa på mitt spotify för det är jag värd. Slösa kanske inte var rätt ord. Brukar kanske lyssna upp en timme av de där tio man får i månaden. Den som spar hon har. Även om det inte spelar någon roll i detta fallet. Känns som jag räknat matte E hela dagen. Är trött på det redan och det är en vecka kvar till prov. Hur trött kommer jag inte vara om en vecka är då frågan. Är glad som en flaxande fågel fastän jag åt för mycket nudlar. Tycker det kan bli April nu på en gång. 2013. Det kommer bli en bra månad det vet jag redan nu. Ni förstår inte hur mycket jag älskar Paramore. Jo, kanske någon. 9 April är release datum för album fyra och då flaxar jag i taket av lycka. Blev så glad i dag när jag fick veta det att jag sopade undan allt som hade med matte E att göra och flaxade runt istället. Äter popcorn. 


Turn it off - Paramore


Värt en lyss. Kan aldrig välja låt för alla är fantastiska. Kanske bäst att bo hemma hela livet. Så pappa slipper oroa sig. Näe. Jag ska ut och leva mitt eget liv. 


Hai då!


Av Frida - 5 december 2012 22:47

Hej hej!


Nu har jag nyss ställt mig i bostadskö. Var får ni lista ut själva! Framtiden kommer närmare och närmare vilket känns både läskigt och kul. Lalalaolaha. Pluggar matte som ett os och snart är matteproven över för i år. Tycker det kan bli den 14 december nu på en gång. Jul jul. Tänker inte baka lussekatter. Men göra massa julgodis! Vill ha jul och kul hjul. Blänka skänka länka. Borde sträcka upp mig mer. Var stolt och rak som en fura. Något pappa skulle kunna säga. Jag vill åka till Schweiz! Det har seglat högt upp på vilja besöka listan senaste tiden. Det verkar fint där. Landsbyggden i Texas. Jag har en bild i huvudet av det. Öken. Lite skrangliga staket. En kaktus. Och ett skelett med horn. Stora horn. Skelett. Skelett. Ett. Ett. Hade sönder min finaste linjal. Knäck knäck. Snart. Ska snart. 24 dar. Det här blev osammanhängande. Heter det ärtor eller ärter? Ser olika överallt. Hugg i mitt bröd.


God natt! 

Av Frida - 3 december 2012 21:08

Hejlio!


Sitter här och fryser om fötterna. Ni som bor långt ifrån skolan och får åka buss varje  dag ska vara glada att ni aldrig behöver gå i minus 20 grader. Jag har gått i minus 26 så ska inte klaga än. Tycker bara det vore lite bättre om det var runt minus 10. Fryser. Tre veckor till jul. Juloio. Tror ni det är fint med glober i öronen? Någon gång ska jag använda dem. Bara inte nu. Och någon gång ska jag köpa kuber. Att lära sig innan man dör: rubiks kub 5x5x5. Målade lite idag. En bulle och sådär. Kanelbulle. Lussebulle. Katt heter det. Köttbulle. Lussekatt med kanel. Varför inte? Fast då kanske saffranssmaken försvinner. Tittar på Pettson och Findus julkalendern igen. Finns verkligen ingen bättre än den. Hur många gånger satt jag inte som liten och titta de och önskade att jag kunde få de sista avsnitten. Fick aldrig dem. Det är bra med moderna tidernas youtube. Där finns det mesta även Pettson och Findus. Känner igen mig väldigt mycket i Findus. Vet inte riktigt varför egentligen. God natt lilla jag. 


Haidå. 

Av Frida - 2 december 2012 21:31

Hei!


Har roat mig med annat i helgen än att sitta vid datorn. Inte suttit här på två dygn. Det är faktiskt möjligt att inte vara vid datorn så ofta. Klarar mig alldeles utmärkt utan facebook bara jag får twittra lite. I fredags var jag i stockholm på student mässa. Trevligt att slippa den här lilla myrlorten för ett tag. Även om inte Stockholm är speciellt trevligt det heller. Finns det en enda själ där som inte är stressad? Alla verkar du fruktansvärt stressade. Jag gillar faktiskt att det är lugnt och skönt i Dalarna. De har fina juldekorationer i storstäder. Hoha. Det skulle den här kommunen man bor i behöva uppdatera sig på. Men det finns väl inga pengar. Hört hela livet hur dåligt med pengar det är i den här kommunen. Gör något åt det då istället för att sitta och gnälla! Blev jag något klokare av mässan då? Nja, lite kanske. Finns ju så mycket att välja på. Lite klokare är jag nog ändå. Finns ju vissa saker som är intressantare än andra. Mer än så tänker jag inte berätta för er just nu.   

Haha. Mina armar var ganska döda hela dagen i fredags. Ska aldrig mer gå runt och bära på en tung väska och en tung påse med massa universitets info. Nej tack fågelklack! 


Igår var det lördag. Jaha ja. Den här helgen borde varit tre dagar istället. Hjälpte mamma igår att skruva lite. Syla pryla. Satte upp julgardiner. Var nära att jag skrev hjul där. Tänk om man hade hjul hängande i fönstren. Är full jul nu här. Köpte julklapp åt pappa. Ett hjul. Nej då. Var med Rasmus och Dennis sen. Gick i kylan. Det var kallt. Brrr. Känner redan hur kallt det kommer bli att gå till skolan imon. Brr. Tjäle in i märgen. Suttit ja. Är det något dalmål? Heter det egentligen setat? Lite svårt att veta när båda alternativen låter helt okej i mina öron. 


Söndag! Gissa vad jag har gjort idag! Pluggat matte F. Lärt mig talen utantill så det var inget roligt. Råkat låna en bok som visst utspelar sig 1994. Då jag är född. Brukar inte läsa böcker som utspelar sig på den tiden. 1950 och bakåt helt okel och 2000 och frammåt. Tiden där emellan undviker jag helst. Tittat på skidor idag igen. Snart borde det gå att åka själv. Titta ut och s hur fint det är nu när det kommit massa snö! Såg grannen stå och borsta av träden igår. Stopp! Det är ju snö i träden som är fint. Ska sätta upp en skylt. Rör inte mina träd. Bakat idag. Banan- och chokladcupcakes. Det låter inte så gott. Fast de var goda ändå! Yumsi. Provade solos chipsen igår. Var stört emot dem när de först kom. För att härma pringles. Men har blivit nyfiken på dem nu och de var goda. Den orangea burken, skulle lätt kunna köpa dem igen. Och Phiadelphia Marabou. Första gången jag hörde talas som den tänkte jag: topping! Perfekt som topping till cupcakes. Så rätt jag hade. Gissa om det blev gott! Skulle kunna köpa mig en burk och bara sitt och äta. Jag gillar vanliga phiadelphia också vilket gjorde det jättegott. Har fått känslan av att det är många som inte gillar det. Provade det ultimata i natt med två filtar. Det blev varmt. Väldigt varmt. Bäddade ner mig som om jag skulle sova en natt i tält. Hade jag inte behövt gjort och inatt blir det bara en filt. Tycker jag kompenserat bloggen för de uteblivande inläggen fredag lrdag nu. Inte skrivit så här mycket på länge. Skulle lätt kunna babbla på ett tag till men det ska jag inte. Ska göra något annat. Vad får ni inte veta! Förresten tycker det kan bli early 2013 nu. NU. 


Hai bai! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards