Alla inlägg under september 2012

Av Frida - 20 september 2012 22:09

Heii!! 


Bättre dag idag än igår! Termometern visade en grad celsius imorse. Inte klokt att man bor i ett så kallt land. Fick i alla fall en anledning att ta den nya jackan. Sitter här och sjunger lite som vanligt. Haft julkonsert med mig själv för att jag tycker vi behöver lite tidig julstämning. Nej men varför inte. När man bor i lägenhet, hur högt kan man sjunga utan att grannarna hör det? Ni vet när man duschar och känner sig som i en bubbla med sig själv, kan bli att man gastar ganska högt då. Hotell gasten. Tha. Någon gång tänker jag åka buss till Göteborg för att det går! Känner mig uppåt och glad. Sov morgis imorogn. Är inte ett dugg trött. Har en förmåga att bli hungrig runt halv tolv på kvällarna. Är det bara jag eller är någon av er också så? När det inträffar tänker man såhär: sover nu så det blir närmare till frukost. Tiden går på något sätt fortare när man sover så får man en bra anledning att sova. Sov ska jag inte göra nu men ni kanske ska? Skulle vilja skriva en bok men har inte någon tillräckligt bra story för det. Inte tid heller tyvärr. Längtar lite till jul. Fast det visste ni ju redan. Någon gång ska jag skriva en roman, eller i alla fall försöka! 


Haidå. 

Av Frida - 19 september 2012 20:49

Hai!


Idag har inte varit sån himla bra dag. Under genomsnittet för hur bra en normal dag är. Känner en enorm belastning. Som att jag har en stor ryggsäck på ryggen med 15 kilo plugg. Känns som att vi har 15 olika ämnen också med prov, läxor eller skrivuppgifter i varje ämne. Gick hem och beklagade mig lite för pappa. Blev lagomt glad igen och pluggade matte och konstruktion. Resten tar vi en annan dag. Man får inte överbelaste sig så man går under. 3 veckor ett år pch 18 dagar. Undrar vad som händer då. Ska dissa lite. Ger en stor diss på urusla hårsnoddar från bikbok som är dubbelt så stora efter endast en användning. Lite bättre kvalité borde de väl kunna göra. Hiss på de billiga från dollar store istället! Ocean blue. Skulle kunna åka utomlands nu igen utan problem. Längtar efter Grekland. Fryser redan som en galning och hösten har knappt börjat. Hua, en sisådär 8 månaders kyla man har framför sig. Känns inte jättelockande.   

Så att vi minns det varma lite. Spretigt med tårna där tror jag. 


Ojlihojli.


Haidoo. 

Av Frida - 18 september 2012 20:48

Hei hei. 


Tisdag. Tisdag. Söndag. Måndag. Tisdag. Det är på söndagen man har tre tråkiga dagar framför sig. Men nu är de gjorda för den här gången och de är de bästa dagarna i veckan vi har framför oss igen! Ibland undrar man andra gånger vill man inte veta. Köpte en cd-skiva för ett tag sedan. Händer inte ofta. Man får inte glömma det gamla. Öring och lax. Många som har något emot fisk. Man kan undra varför egentligen. Tycker själv inte heller att det är det bästa som finns men har inget emot det direkt. Om det inte är rödspetta som smakar för mycket just fisk! En sak jag hakat upp mig på och stör mig verkligen enormt mycket på är när man säger tråkigt att det regnar och någon verkligen käftar emot: NEJ DET GÖR VÄL INGET VI ÄR JU ÄNDÅ INNE! Blir så galen på det, bara för att man är inne kan det väl få vara fint väder ute. Det där händer ju inte hela tiden men när det väl händer. Säg att ni gillar regn, tycker det är fint och så men gör inte sådär om ni vill vara på god fot med mig. Tycker själv det kan vara fint när det regnar, speciellt på hösten. Göra som man själv vill och inte bry sig så mycket om andra. Japp. Mars. April. Yumsi.


Haidå. 

Av Frida - 17 september 2012 21:51

Hai.


Har varit så trött idag hela dan. Ville bara stanna i sängen imorse och har saknat den hela dagen. Därför så ska jag snart lägga mig under täcket och sova! Vill spela ett spel men tror inte jag törs. Vet inte aldrig ritkgit vad som kan hända. Varit sugen på indisk mat ett tag fast jag inte vet ritkgit hur det smakar. Just därför jag är sugen, vill testa. Tycker det kan bli jul nu på en gång. Eller 18 december. Dit ska vi längta bestämmer jag. Går runt och får ett hål i själen av tanken på fysikprov snart. Vill inte, vill inte, vill inte. På tal om facebook igen. Reklamen på sidan byter ju ut sig själv när man minst anar det. Inte genom tänkt. Om jag hittar en reklam jag faktiskt tänkt klicka på och den bytt ut sig innan jag hunnit klicka, hur har skaparna tänkt där? Inte alls. Dilemma om jag ska lägga mig eller se ett avsnitt av en grejj jag tittar på. Hm, 20 min går fort så kan kika lite anime och sedan sova. Ja, har börjat titta på anime. Det trodde jag nog aldrig om mig själv efter upprepade försök att läsa manga. Men det är trevligt. Har man en svart igel under sängen kan det faktiskt vara en kattsvans. Man vet aldrig ritkigt. Skulle kunna dricka te hela tiden fast det är nog inte bra för kroppen. Där tänkte jag på konsekvensen. Eller gjorde jag? Orkar inte anstränga mig i religionen. Känns som otorligt bortkastad tid när det är religionlektion. Tänk så mycket annat viktigare man kunnat få gjort då. O, där kanske jag ångrar mig. Hoppsan. 


Hai bai. 

Av Frida - 16 september 2012 21:39

Heji!


Ah. Helgen är slut igen. Två dagar går otroligt fort. Har skrivt om dieselmotorn och gjort en analys. Lät inte så roligt. Analysen var ganska kul när man väl kom igång. Hajja, blir i alla fall ett projekt arbete tillslut. Igår åt jag tacos med the friends och hade det trevligt och gott. Lärt mig att ät fetaost lite grann men än är det långt till korvstroganoff. Det lär jag mig nog aldrig att äta. Varit och tittat på vindkraftverk idag. Otroligt fascinerande stora saker. Helgen borde vara tre dagar eller så är det veckan som borde vara åtta. Inte hunnit med allt jag velat den här helgen. Eller behövt kanske man ska säga. Inte rört fysikboken vilket jag känske borde gjort. Skyll mig själv som får göra det någon kväll i veckan istället. Har i alla fall bakat idag. För att höja söndagen lite. Gjorde kanelmuffins med apelsintopping. De blev lite konstiga. Topping var godast och kommer inte göra dem igen. Lite kompakta kan man nog säga. Nej smör i smeten så det blir lite fett tack! De hade passat in under fettsnålt kategorin. Uh. Några böecker till så har jag fyllt halva bokhyllan. Fint. De gula löven har förresten börjat visa sig. Höst! Så fint. Drömde om någon inatt. Någon jag borde glömt att den existerar. Tack å julbock. 


 

Lillkisse och Frida. 


Haidå. 

Av Frida - 14 september 2012 22:25

Haj!


Vill bara säga att det finns en del saker som prioriteras innan bloggen. Något som säkerts märks. Vet inte vad jag gjort de senaste dagarna. Igår var en sådan där vara väldigt glad dag. Lite extra glad. Det händer inte så mycket just nu känns det som. Skolan rullar hit och dit. Just nu är mina hjärna verkligen helt tom. Hade massor att skriva om men nu bara jahapp. Köpt några alldeles för starka chips idag. Aldrig mer dem. Förresten när det kommer nya chipssmaker är det väldigt ofta något i sitl med sourcream &... Det finns faktiskt vi som inte uppskattar sourcream så där väldigt mycket. Ska vi ha desperat hour med Midna? Det tycker jag. Desperata med mig nu en timme mellan elva och tolv så spökar vi sen. Har en hel del att plugga i helgen igen men ska göra annat också. Måste börja med projektarbetet på riktigt. En analys framför mig blandat med en diesel motor, lite fysik och en hemsk debattartikel. Fattar inte hur jag ska kunna få ur mig en debattartikel om ett omöjligt ämne. 


Nördar ner mig i Zelda musik den här kvällen. Dras in och allt blir mystik och blå skogar. Vore det inte gott med lite jordgubbar. Ett år går fort. Så himla fort. Februari till september. Watchalaya. 


Haido. 

Av Frida - 11 september 2012 21:05

Ojli hoj. 


Facebookljudet! Det när någon skriver. Hör det i var och varannan låt. Dudud. Jaha skrev någon? Nej juste det är i musiken. Oji. Puh. Lyssnar just nu på någon gammal dänga från 80-talet. Nej, skämta bara det gör jag inte. Okaj. Har varit vanlig tisdag. Ja. Gillar inte den där känslan av att det kliar mellan revbenen. Vill slita av huden och klia. Men haha. Yes. Diskmedel alltså. Te är nog det godaste man kan dricka. Näst efter apelsinjuice. En gigant kopp med te. Yumsi! Insett att äpplen faktiskt är ganska gott också. Brukar tycka att äpplen är så tråkiga men insett att de är rätt så goda. Så man kan stå ut när man inte har någon annan frukt. Tror ni att jag gått upp tjugo kilo om tjugo år? Vem vet. Inte dirket något jag siktar mot men man kan ju aldrig riktigt veta. Elströmmar och stöt. Induktion och magnetfält. Längtar inte till fysikprovet om några veckor. Ström är fascinerande egentligen. Att en ström som går genom andra människor kan transportera sig in i dig bara ni håller i varandra. Prova någon gång vettja genom att stoppa fingrarna i eluttaget. Nej, gör inte det! Absolut inte. 


Daydreaming.


Haidåå. 

 

 

 

Av Frida - 10 september 2012 21:17

Hejsan hejiheji!


Idag är jag inte vän med världen men det gör inget för jag blev glad ändå. Nu. Har en taggtråd i halsen. Kan inte sjunga. Äsch, gör det en annan dag. Till källaren. Har varit lite ovän med det mesta idag. Började dirket faktist. 7.31 lät min radio som en stucken gris. Vad är det för uttryck egentligen? Gammalt och värt att få användas lite. Fryser om fingrarna. Tycker egentligen det skulle kunna vara höstlov. Vill plötsligt känna känslan av höstlov. Mest inspiration får man på natten. När man inte kan sova. I alla fall jag. Får inspiration till att rita på nätterna, brainstorma till projektarbetet och skriva. Bevis på att jag är nattmänniska. Yahala. Tiden går för fort samtidigt som den går för sakta. Dilemma. Lite sugen på lakrits. Faktiskt. Det är gott. Gott med o. Lyssnar på någon fruktansvärd musik. Fruktansvärd var kanske att ta i men det var inte bra! Nej usch. 


Haidå, 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards