Alla inlägg den 10 september 2010

Av Frida - 10 september 2010 23:26

Hai.


Vad härligt med fredag! Har väl varit en bra dag. Otroligt trött nu så ska sova efter att jag skrivit det här. Ni som är totalt ointresserade av att läsa om böcker kan sluta redan här. 


Läste ut en bok idag. Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist. Helt fantastisk bok. Vill minnas att den gick som något slags följetång på radion förra sommaren. Det jag minns därifrån var dock bara namnet Vikaren, ett lik och något om k-pistar. Alla de sakerna visar sig ha en roll i boken, även k-psitarna som jag länge trodde att jag bara inbillat mig. Minns också att jag tyckte den boken verkade otroligt bra fast jag bara hörde någon snutt då och då. Och nu har jag tagit mig tid att läsa. Det är 10 noveller varav den sista är ett slags slut på Hanteringen av odöda. Jag skrev om Hanteringen... förut och skrev då att jag tyckte slutet var konstigt men efter att ha läst Pappersväggar tycker jag det blev lite bättre. Jag gillade verkligen den här boken i alla fall och rekommenderar den verkligen till alla som gillar skräck. Jag personligen tycker att novellerna Vikarien, Equinox, By på höjden och Majken hade något lite extra. Och Att få hålla om dig till musik gillar jag verkligen namnet på även om jag inte förstår någonting alls av just den berättelsen. I det stora hela i alla fall en otroligt bra bok! 


Nu ska jag sova, god natt!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards