Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Frida - 10 oktober 2010 20:42

Tjohai.


Vanlig söndag. Pappa sa förut att han skulle måla mitt skrivbord den här veckan som kommer, så idag har jag varit duktig och städat ur alla grejer därifrån. Otroligt vilken massa skit man har i gömmorna. Hittade en gammal Campino påse. Undrar jag hur längesedan det var jag åt sådana? Finns de ens längre? Måste i alla fall vara flera årsedan. 


Jag har varit ute också och tagit massa härliga höst bilder!


 

 

Höst höst höst!


Söt, god och härlig

 precis som en karamell

  är en jordgubbe  


Hairå.

Av Frida - 10 oktober 2010 11:35

Hei hei.


Jag har testat på och skrivit lite Japansk Haiku. Eller rättare sagt så skulle vi skriva en sådan i skolan och det var rätt kul så ja jag har skrivit några bara på kul också. Och jag tänkte helt enkelt dela med mig av några ''haikus'' nu. Det är inte bara och skriva tre rader med lite ord om ni tror det. Visserligen kan det ju låta bra och vara jättefint om man gör så också men det blir inte en haiku. Det speciella med en haiku är att det är 575. Vad som menas med det tänker jag inte förklara, det får ni ta reda på själv om ni vill veta.


Vinden är kylig

Susar i trädens kronor

Löven faller ner


Litet och lätt. Perfekt om man för tillfället inte har fantasin att skriva någon längre dikt eller så. Hm jag tror det får bli en haiku i varje inlägg istället för flera nu på en gång. Det blir roligare så. 


Hej så länge!



Av Frida - 10 oktober 2010 00:43

Haii.


Nu är det mitt i natten. Söndag har det visst blivit redan. Låter inte så lockande men men man får väl stå ut med det också. Tänkte att jag skulle skriva lite Haikusar men jag orkar inte gå och hämta blocket nu så ni får höra dem imorgon. Det var nästan så jag tänkte skriva ni får höra dem tomorrow. Men nu är det här en svenskblogg och då pratar vi svenska här. I alla fall så har det då varit lördag, tyvärr är den över. Jag är trött och tänker gå till sängen nu.


God natt!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards