Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Frida - 8 oktober 2010 22:52

Hei hei.


Trevligt med fredag. Skola som vanligt och duktigt som jag är satte jag mig och räknade matte när jag kom hem, trots att det är fredag. Lite mindre att göra i helgen då i alla fall. Matten kändes som en riktig stenbumling i ryggen när jag gick hem men nu känns det inte lika stenbumligt. På tal om matte så måste veckans bästa ord vara: Sjuk är man inte förens man inte kommer ur sängen. Det håller jag totalt med matte läraren om. Visst man kan vara lite små sjuk annars också men inte så att man inte kan ta sig till skolan.  


Jag ska gå ut någonstans i helgen och bara njuta av hösten tror jag. Gå ut och sätta mig på någon fin plats och bara leva liksom. Ungefär som vi fick göra på svenskan i måndags. Vi skulle gå ut och helt enkelt skriva en miljöbeskrivning om hur vi upplevde våra sinnen. Rolig uppgift och jag blev nöjd med det jag skrev.


Alltså när jag skriver här i bloggen handlar det mesta om skolan känns det som, men grejen är den att det finns inte så mycket annat att skriva om, så vill ni inte läsa det får ni väl hitta någon roligare blogg att läsa i stället.


Det är exakt 11 veckor kvar till jul idag och exakt 3 till höstlovet. Vad fantastiskt härligt med jul. Tomtar, snö och ljus det tycker jag är mysigt. Julklappar är ju alltid roligt också. Höstlov är väl rätt mysigt det med. Om än inte så är det trevligt med lite ledighet.


Heirå.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards