Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Frida - 17 januari 2014 22:10

Heeeej!


Tenta-p är över! Förstår ni vilken lycka? Bara om ni gått igenom det själva någon gång. Kemitentan i tisdags kändes faktiskt ganska bra. Är 90% på att jag klarat den. Mattetentan idag däremot. Varför glömde jag av att plugga första gradens diff.ekvationer? Hoppas ändå jag kom ihåg lite rätt på den, annars är det total kört. Utan mitt lilla bonuspoäng är det nog också kört. Tack och lov för det. Sugen på att veta resulatet nu så att man slipper gå runt och fundera! Men nej, det lär ju ta en liten tid. Börjar bli dags att få veta omtentan nu tycker jag. Klarar jag inte den ger jag upp analys i en variabel. Nej, Frida! Man ska inte ge upp. Blurp. Ätit choklad. En rad. Ni vet en rad på en stor marabou. Nu är det fruktansvärt översött. Första gången på länge jag inte köpte den mörka chokladen. Men de fyra bitarna var goda och den lär räcka länge. 


Läste ut Harry Potter och fången från Azkaban. Har börjat läsa om Harry Potter. Den här gången ska jag fullfölja serien. Förra gången slutade jag vid tredje boken. Förstår inte varför för de är ju jättebra. Sugen på att läsa fjärde boken direkt men den är i Dalarna så därför började jag med en annan bok. Städat av bordet och lagt ut ett pussel. Den här helgen ska jag bara göra saker jag gillar och slappnar av hjärnan. Det är huvudsemester. På måndag börjar min nya kemikurs. Oorganisk kemi. Vet inte om jag ser fram emot det. Är rädd för att det ska bli allt för mycket orbitaler. Känner mig mer organsik än oorganisk. Tcha, vi får se. Hoppas mina tankar så här i för väg inte riktigt stämmer. 


Hai då! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards