Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Frida - 4 januari 2014 23:32

Hejlo.


Imorgon åker jag tillbaks till Linköping igen och det har varit så himla fint att vara hemma ett tag. Men det ska bli kul att komma tillbaka igen. Träffa människorna där. Börja med nya kurser och så. Men. Men men. Första ska jag isolera mig ett tag. Lär komma ur isoleringen kring den sjuttonde eller så. Gjort upp ett schema till mig själv. Ska alltså tenta plugga nu ett antal dagar. Skriver sista tentan den 17:e och det är då jag kan börja leva igen. Ska överleva det här med. Men det blir inte så mycket annat än plugg nu. Lagt ner tid på matteomtentan och den andra matten har nog hamnat lite bakom. Det känns inte bra. Får se till atta plocka fram den ur huvudet igen. Och den organiska kemin. Ni anar inte hur många mekanismer det sker överallt hela tiden! Mekanismer alltså, de beskriver hur elektronerna rör sig mellan atomer i reaktioner. Karbokatjon som intermediär. Gillar det där ordet karbokatjon av någon anledning. Vet inte när jag kommer till Dalarna nästa gång. Det känns lite tråkigt att inte ha någon resa hit eller någonting inplanerat framför mig mer än tentorna. Lite som när jag åkte härifrån i augusti. Fast då fanns inga tentor. Bara en rolig nolleperiod. Aja, förr eller senare lär jag återvända. Kan alltså bli lite dött här ett tag om ni inte förstod det sjäva. 


Hej så länge! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards