Direktlänk till inlägg 24 april 2014

En vecka i Dalarna.

Av Frida - 24 april 2014 22:24

Hej hej!


Trot eller ej men jag är faktiskt i livet fortfarande. Tolv dagar sedan jag skrev något här sist. Vad har hänt sedan dess? Massor. Jag har varit i Dalarna och knappt varit vid datorn över huvud taget. Har gjort saker helt enkelt. Pluggat som en tokig till en tenta som var idag. Den vill jag inte tänka på för det gick inget bra. Kursen heter ändå beräkningsverktyg då blev jag lite besviken när det nästan bara var teorifrågor. Blö. Struntsamma. 

Har jag firat påsk? Nja, inte direkt. Åt ett ägg mer påsk än så blev det inte. Jag har bakat massor av kakor och gjort en tårta. Kolatårta med hallon och blåbär. Det blev som en försen födelsedag. Fick ett halsband av mormor och morfar, med en dalahäst. Klart man måste ha en dalahäst när man inte längre bor i Dalarna. Jättefint. Och ett armband. Med evighetssymbolen. Det första jag tänkte var går mot oändligheten. Matten har skadat mig. Sett på film med mamma två dagar i rad. När hände det sist? Jag tror kanppt det hänt någonsin. Spelat spel med Louise och sett något hemskt. Solat lite. Hade gärna setat där längre men plugget kallade. Gått den gamla rundan med pappa och träffat troll i skogen. Någon målar troll och placerar ut efter sitgen. Det gjorde mig lite gladare! Varit med mina katter. De är fantastiska. Sedan tror jag inte jag hunnit med så mycket mer. Känns som jag haft fullt upp hela veckan. Åkt tåg genom ett vårigt landskap. Det var vackert. Träden blommar för fullt i Linköping. Blommande träd tycker jag är otroligt vackert. Kommer inte på något finare i naturen just nu. 


Nu är jag då tillbaka i Östergötland och ska vara här i alla fall fyra veckor till. Sen är första året på universitet nästan slut. Vad fort det har gått! Tiden flyger i väg snabbare än någonsin. Varit helt dött här hela dagen. Har hela korridoren flytt någon annanstans? Konstigt. På måndag börjar en ny kurs. Vet inte om jag är så pepp på det. Energin har runnit ur lite nu. Sådär som det brukar bli på våren. Men det är bara att hålla ihop lite till innan det blir sommar! 


     

Tårtan blev väldigt god och vem kan få nog av vackra platser? 


Hai då! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards