Alla inlägg under maj 2013

Av Frida - 7 maj 2013 21:41

Hej.


Idag blev det sommar och det är underbart. Det är varmt här och det är lika undrbart men mina tår fryser. Något mer som är underbart, fysik B är slut! Den eländiga 150 poängskursen är äntligen slut. Det kallar jag frihet. Att provet kändes gå ganska bra får vara dagens plus i kanten. Ikväll är jag glad och rastlös. Setat här och hoppat runt på stolen i två timmar. Borde varit hurtig och gått ut och sprungit eller något. Tyvärr hör jag inte till de hurtiga som håller på med sådant. Får göra lite gymnastik innan jag går och lägger mig istället. Hur fint är det inte när det fortfarande inte är mörkt och klockan är tio? Det tycker jag är fantastiskt! Är så glad att det mesta känns fantastiskt just nu. Maj är verkligen en av mina favorit månader. Juni är nog på första platsen, sen maj. Tänk att vi har en hel fin sommar framför oss. Läser mina vykort och blir glad. Jag har några frimärken. Någon som vill ha ett kort? Ska jag börja läsa en ny bok? Fortsätta läsa i den halv dåliga jag inte kommer någon vart i och ska lämna till baka imorgon? eller läsa ett kapitel manga? That's the question! Blir nog en ny bok och sen lite manga också. Det är så fint. Att vakna halv sex en tisdagmorgon för att hackspetten blivit galen är inte roligt. Hoppas han tröttnat på att hacka i min vägg nu eller åtminstone tar sovmorgon imorgon. 


 

Tänk om man kunde vara som kisse och bara mysa runt överallt. 


God natt. 

Av Frida - 6 maj 2013 21:10

Hej.


Jag fryser om handen. Tänker inte sluta med vantar förens den dagen det står över femton grader på termometern. Alltså på morgonen. Det kommer väl knappt att hända. Tiden går så fort att man inte händer med. Försökt att bli expert på lager. Kullager och rullager. Det gick inte så bra tror jag. Nästan världens tråkigaste ämne och det ska jag ha en presentation om imorgon. Visste inte när jag valde att det skulle vara så tråkigt. Känns ganska onödigt att veta massor om skruvar och lager när alla utbildniingar jag sökt till hösten har något med kemi att göra. Mycket intressantare. Där av kändes plugga till fysikprovet imorgon lite viktigare den här kvällen. Pluggade tills det blev tråkigt. Är väl aldrig sådär jättekul att plugga men när det går bra är det ändå helt okej. Jag har köpt en bok och det kommer bli så bra. Pengar, de är väl meningen att de skall spenderas? Då blir frågan bara göra något roligt eller spara till flytt? Jag vill ju göra något roligt som jag själv verkligen vill. Pengarna i burken räcker om jag lägger till lite extra. Mm. Fjärilpasta. Whoppie. 


Haidå. 

Av Frida - 5 maj 2013 20:46

Hejlo. 


Inget men en skugga i natten. Helger är inte till för att skriva. Det här har varit en sådan helg jag helst bara velat sitta och titta ut genom fönstret. Det har jag gjort en hel del men lite annat också såklart. Pluggade fysik nästan hela dagen igår för det verkligen behövdes. Om två dygn då är det över. Fysik B. Vilken frihet det kommer bli. Filosofiplugga. Det innebär att mellan varje uppgift måste man ta en paus och titta upp i himmelen. Det blev väl lite så igår när koncentrationen ramlat ner på golvet. Det var ungefär vad jag gjorde igår. Och såg en film. En djup och fin film. The perks of being a wallflower. Titta på den. Idag har jag städat här. Det var på tiden. Ska aldrig mer skjuta på att städa så mycket. Ett under att jag inte utvecklat dammallergi. Jag ser löven slå ut och det är vackert. Å, om man bara kunde spola tillbaka lite i tiden. Ibland gör man saker man ångrar och det går inte att ändra. Hoppas det kommer en till chans sometime very soon. 


 

Där är några av mina London saker. Finns lite mer men då tror ni att jag är galen. Den brittiskaflaggan är så vacker. Jag vill åka till England och äta digestivekex med marmelad. Hoppsan. 


Hajdå. 

Av Frida - 2 maj 2013 21:59

God dag.


Lyssnade nyss på våldsam musik i en minut och nio sekunder. Sedan fick jag nog. Borde nog lyssna lite mer. Kände som en syrlig surhet smög sig på mig idag. Den sitter fortfarande kvar lite. Hur får man bort surkänsla? Inte går det något bra att skriva heller. Antagligen för att jag sitter i en konstig ställning och knappt kan röra händerna. Usch. Pluggade fysik. Det blir bara konstigare och konstigare. Jag måste sova så jag kan vakna upp glad imorgon. Hade ett prov som bara var konstigt. Det är väl ändå meningen att provet ska vara på det man lärt sig och inte nya grejer. Då är det ju helt värdelöst. Ska smörja in mina ögonlock med läppsyl och gå och lägga mig. Känns som att det är stårlsol överallt utom här. Flera dagar har det varit 75% moln på himmelen medan jag läser att andra har det så strålfint. Strålning här är inte lika stor. Beta minus eller plus. Rödbeta.


God natt. 

Av Frida - 1 maj 2013 21:13

Hai. 


Jag är saltsugen så in i bomben och det står ett rör med chips här. Idag flög jag upp ur sängen 11.40 efter att ha sovit i över elva timmar. Stensovit till och med. Det var skönt känns dock som att det inte kommer gå så bra att somna nu ikväll istället. Har kanske inte varit så aktiv som jag borde. Skulle plugga fysik men det blev inte så. Det innebär att jag måste göra det imorgon och ända till måndag. Massor. Det lät inge roligt. Men sen är kursen över och det blir underbart! Det var trevligt att vara ledig i alla fall. Känns mindre roligt att det bara var en dag med ledighet. Vet inte om jag orkar en trosdag imorgon. Torsdagar är så sega plus att den imorgon innehåller något hemskt. Ett prov i CAD och jag kommer fastna redan på hur man ska rita saken. Fast det egentligen är sätta ut krafterna som är det svåra. Jaja, det får bli morgondagens problem. Jag vill åka någonstans. Bara någonstans. 


 

Jag vill ha sommar och gröna löv. Och mitt hår tillbaka. Väx. Och ändra färgen. Bara lite. 


God natt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards