Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Frida - 22 maj 2013 22:58

Holi!


Idag har jag skapat ett fiskben och det blev grönt och fint. Inte alla har ett grönt fiskben. Vi kallar den gäddan tycker jag även om det nog egentligen är en mört. Tänkte att jag skulle sova. Därför skriver jag lite istället. Imorgon har jag sovmorgon. Om det ens får kallas så när man börjar kvart i ett. Jag anmälde mig till sommarmatte. Är jag galen? Nej. Känner mig ganska klok faktiskt som gjorde det. Då har jag något att göra i sommar i alla fall. Är rädd för att bli uttråkad under sommaren. Ovilo. Gräset är grönare på andra sidan. Hur många konstiga uttryck finns det egentligen? Sålt smöret och tappat pengarna. Det borde göras om till sålt smöret och tappat humöret. Gillar inte att det känns så himla fuktigt ute. Så fort jag sätter foten utanför dörren känner jag hur den där hinnan av fukt lägger sig på mig och tränger in i ögonen. Mina ögon som vant sig vid torrt vinterklimat gillar inte att det plötsligen blivit väldigt fuktigt och blött. Svenska hiphop reklamen på Spotify, lägg av. Just nu finns ingen värre låt än den där allting går upp för mig när solen går neeer. Usch. Åt en kladdig kladdkaka idag. Det som jag var så sugen på igår. Yums! I helgen tror jag jag ska våga mig på biskvierna. Det kanske är lite tantigt men jag vill verkligen baka sådana. Inget är nog tantigare än kubb och korintkakor. Det har jag fått av mormor så länge jag kan minnas. Tröck i mig kubben när jag var liten fastän jag inte gillade det. Smaken ändras med tiden och nu är det helt okej! 


God natt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards