Alla inlägg under maj 2013

Av Frida - 20 maj 2013 20:53

Hej.


Å vad tröt jag är. Mina ögon ligger och dallrar i sängen och har legat där hela dagen. Jag vill ha ett växthus på femton kvadratmeter. Som en friggebod. Tänk att kunna sitta där och bara sitta. Med en bok och titta på växterna. Jag älskar växter om ni inte redan visste det. Det är hårt och svårt att vara trädkramare. Här huggs minsann inte ner några träd så länge jag bor i huset. Spar blommorna när jag klipper gräset och stannar för humlorna. Planterat några gurkfrön. Hoppas på gurkor i sommar för alla frön har tittat upp ur jorden. Några chillisar och tomater blir det kanske också. 


 

Skapade dess igår. Vad det är? Maränger av en konstig karaktär. Maränger med nutella. Gjorde några med citron också vilket blev godare. Imorgon har jag mitt sista gymnasieprov. Om svetsar och tillverkning och transmissioner och massor av andra ointressanta saker. Just för att det är så fruktansvärt ointressant kommer det nog inte gå så bra. Orkar inte för mina ögon vill sova. De gröna löven är här och har varit ett tag. De som jag längtat efter i flera månader. Och de är så fina. 


God natt. 

Av Frida - 17 maj 2013 22:05

Hai.


Mysfredag med mig själv. Fint. Det enda som saknas är en jordgubbe och ett glas saft. Lyssnar på lite fin musik. Det fina vädret bestämde sig för att försvinna när jag blivit fri släppt från källaren. Det var ju typiskt. 

Hela veckan känns som att den bara varit något flumm runt utan att göra något vettigt. Känns inte som att det kommer bli mycket bättre nu de sista veckorna som är kvar. Om tre veckor är det slut. Då ska jag aldrig mer gå i skolan på den här platsen. om någon har någon bra låt på lager säg till. Jag skapar en spellista som heter meoow och får innehålla det mesta förutom svensk hiphop. Sverige är så tråkigt i vissa stunder att jag somnar. Andra gånger är det vackert och fint. Men att här händer lite går faktiskt inte att säga emot. 


  

När Sverige är vackert. Alla ord har tagit slut. Förlåt.


Hai bai. 

Av Frida - 14 maj 2013 21:41

Haj.


Tittar lite på eurovison tjofset. Endast för det är i Sverige. Skulle få epilepsi om jag var artist. Åtminstone från Montenegro. Känns som att allting är ganska slappat just nu. Redovisat två redovisningar och förhoppnings vis om jag har lite tur blir det inga fler sådana nu. Inte på gymnasiet i alla fall. Fint. Det här gick inte så bra idag. Har för många olika saker på gång samtidigt nu igen. Vilken lycka det skulle vara att hålla i en färsk jordgubbe nu!


Hai bai.

Av Frida - 13 maj 2013 21:22

Hei.


Oj, så trött ögat blev nu. Det är så tråkigt när man blir trött i ögonen och de bara vill blunda hela tiden. Fick mina böcker idag. Tänker börja läsa sen om inte ögat är för trött. Det är tre veckor till sommaren. Tre veckor! När jag började nedräkningen var det 42. Det gick fort. Idag har jag kört ner fingrarna i en burk med lera för att jag alltid velat prova hur det känns. Det var inte så härligt som jag föreställt mig. Gör en friggebod i form av ett växthus och jag hoppas den blir fantastisk. Inte i verkligheten, tyvärr. Eller jo, fast bara en liten modell. Skala 1:20. Känns aldrig som att jag kommer förstå det där med skala riktigt. Imorgon har jag sovmorgon och tänker verkligen utnyttja den. Zzz. Ser här och där hur musslor och ostron förpackas som köttfärs. Alltså med plastfolie i ett tråg. Får inte de stackars musslorna svårt att andas där inne? De är ju levande varelser innanför skalet. Stackare. Har lust att plasta in arbeterna själva. 


Haidå. 

Av Frida - 12 maj 2013 21:32

Hej hej.


Fick just världens ryck i tummen. På tal om fingrar, är jag ensam om att ha en inbyggd dubbelklick i ena pekfingret? Det dubblar till sig när man absolut inte vill det. Oftast när man gör något på mobilen. Klick klick. Lyssnar på brittisk radio. Underbart, varför kom jag inte på den idén tidigare? Drömmer om en regning klippa i England. Och en solig i Sverige. Ikväll är jag inte rastlös överhuvudtaget. Hoppas rastlösheten flugit iväg och inte kommer tillbaka. Tvättade några fönster igen. Nästan klar med undervåningen. Bara den övre kvar. Bakat också för det var länge sedan och då blir jag harmonisk. Det var nog då rastlösheten som bosatt sig i mig några dagar flög iväg. Fint. Bageriet blev inte riktigt som jag tänkt mig men det blev ganska bra ändå. 

 

Nötter och choklad. Det blev gott men liten besvikelse. 


Hai då. 


Av Frida - 11 maj 2013 22:04

Tjao.


Lördag söndag måndag onsdag tisdag. Är just nu i en period med en orolig själ. Det innebär i det här fallet att det är svårt att uppsaktta att bara sitta och inte göra någonting vid datorn. Kan inte heller sätta mig ner och sjunka ner i en bok. Är dålig på att bara göra ingenting. En sak jag normalt sett är väldigt bra på. Måste försöka hitta någon rörligare hobby. Föreslå inte träning för det är inte min grej. Vet inte vad jag gjort idag. Tiden bara gick. Tvättat några fönster. Helt okej att sätta igång med det en lördagskväll. Blev trött i ögonen nu. Känner mig tråkig idag igen. Blurp. Vet exakt vad jag ska göra imorgon. Extrakt. Rib. Revben. 


God natt. 

Av Frida - 10 maj 2013 22:56

Hej.


Fy dröveln vad tråkigt jag har ikväll. Är tråkig och har tråkigt. Köpte ett par skor idag. Vet inte om de är fina eller inte men köpte dem ändå. Tappar livsgnistan. Nej. Är fruktansvärt rastlös och vet verkligen inte vad jag ska göra. Antagligen gå och lägga mig men varit så här hela kvällen och är inte speciellt trött. Jag vill gå ut. Imorgon ska jag ut och gå. Är trött på att bara sitta hela tiden. Kroppen är inte gjort för det. Fy. Bittergök. Vill att det ska vara tyst i öronen också. Blä. Har tappat bort en massa saker och det känns bedrövligt. Sådana där saker man verkligen inte fick tappa bort. Blä. Är så rastlös att jag blir arg och det är ett riktigt dåligt tecken. Igår var det i alla fall en bra dag. Blä. Blä. Bäää. Fååår. Ko och anka. Ingol. Grrriiiiiis. Imorgon ska jag hugga morotsfingrar opch korv. Hoppas ni också ska göra det så kan vi underhålla varandra. Gluon koldolme. Behöver göra slut på min energi men jag vet inte hur. Kan absolut inte sova i det här tillståndet i alla fall. 


God natt ändå och ha det inte bra. 

Av Frida - 8 maj 2013 23:18

Hej.


Å vad trött jag är. Förstår inte var tröttheten kom ifrån. Orkar knappt röra fingrarna för att skriva. Zzz. Det är nog bäst att jag går och lägger mig. Idag har jag ätit en glass och en baklavarulle. Sockerhalten i kroppen är därför ganska hög för tillfället. 


God natt.

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards