Alla inlägg under juli 2012

Av Frida - 16 juli 2012 21:46

Heji hej!


Här sitter jag och försöker komma på något att skriva. Huvudet är tomt och jag har bad english day. Inte bra. Var hos tandläkaren idag. Värsta någonsin. Fick en typ 70 årig gubbe som tanläkare! Han var förvirrad och visste ingenting. Roligt. Så nu är jag fast med protesen i tre månader till. Jag som trodde jag skulle få slippa den snart! Har varit på biblioteket också. Trevligt! Lånade en bok och drömde mig bort till England en stund. Loveli. Normalt att känna sig fet i ögonbrynen? Gör det nu i alla fall. Muskel! Första gången någon berättade för mig att kött är muskler blev jag nog lite paff. Att man inte förstod det av sig själv när man var liten. Kanske där min ikke köttkarriär började. Alltså jag är inte vegetarian men man behöver inte överdriva med köttet. Och jag skulle aldrig någonsin kunna äta rött kött. Eller ännu värre rått. Huuh.Kommer ingenstans med det här idag. Började skriva 21.46 Nu är klockan 23.08 Bäst att sluta då.


God natt! 

Av Frida - 15 juli 2012 23:57

Hejsan hej!


Nyss fixat en liten film från semestern. Vattnet i Hanioti. 30 grader varmt. Mysigt och ikke svalkande. 



Foppatoffeln sitter inte fel när det finns båda sjöborrar och havsanemoner i vattnet. Plus en och annan krabba som lurar i mörkret. 


Haidå. 

Av Frida - 15 juli 2012 21:53

Hejsan. 


Idag har jag varit i Sågmyra. Inte precis varje dag man sätter sin fot där. Såg två älgar. Verkar som att det har blivit vardag att se lite älg här och där. Hade kul för mig själv och översatte Sågmyra till Sawant. Haha. Det sägs att man inte ska skratta åt sina egna skämt men att roa sig själv är väl inte samma sak? Ätit glass. Något som är underskattat är väl gammal hederlig GB glass? Inget fel på det ju. Bara för att det ska vara fetstora glassar på alla möjliga ställen nuförtiden. Förresten var det bara jag som tog största glassen när man var liten och fick en glass av pappa? Tog jämt den största även om det var en smak jag inte gillade. O minns en sommar jag och en kompis köpte daimstrut hela tiden. Åt säkert 50 stycken daimstrutar den sommaren. Har känts hela dagen som att det är måndag. Helt okej för då slapp man ju söndagskänslan. I'm in love with Her bright skies. Bästa musiken på länge. Glädjerus är bland det bästa som finns. Hade bästa natten på länge. Mm. Hihi. Det är sommar då gör det inget att man är uppe för länge. Bara man mår bra. Det är vad som räknas. När någon säger ord till en som är för söta så man inte trodde de existerade. Kärlek.


Tonight, we are young. 


Loveli på er kära vänner!

 

Haidå. 


Av Frida - 14 juli 2012 21:52

Haiii!


Lördagkväll. Idag har jag inte gjort någonting! Inget speciellt i alla fall. Köpt ett rör med pringles. Erkänner att jag blivit pringles galen. Det är kul så gör mig ingenting. Igår var det klassfest. Kul å se dem man inte sett på hela sommaren igen. Halva sommarlovet har gått. Lite sorg i hjärtat. Lyssnar på samma tre låtar om och om igen. Snart kommer de vara uttjatade. Synd. Skyll mig själv. Att jag glömde skriva rubrik på förra inlägget. Friiiiiidaaa! Så får man inte göra men det blev lite mycket just då. Höll på med massa andra saker samtidigt så glömde jag helt enkelt. Har inte så myclet att skriva egentligen. Fantasin är liksom slut. Ihhhh! Alltså jag var nyss utomlands, vet men i alla fall. Ta mig till England! I wanna be free. Ta seden dit man kommer som vi säger. När man lyssnar på två låtar samtidigt och inte kan välja vilken man egentligen ska lyssna på. Händer det någon mer än mig? Shittes. Whiihihi. Eyes, eyes, eyes, Just nu ska ögonen var grönblå. Procent. Tjobbi, tjabba på dig med. Ice, ice, ice. Dj. Oio. Owo. Har lagt mig till med en riktigt dålig vana senaste veckan. Risk att det blir så ikväll/dag/natt igen. Oj då. Oj då. Ica i rutan ojdåröst. Ingen som fattar men vad gör det? 

Där har ni så ni kan förstå ojdåt. Hihi. Så bra. Snart är det Augusti och mörkt. Hurr burr. And i'm the only one. Yeey. Tystnaden. Älskade tystnad när man har bott i en högtalare för en stund. Ska nog ta och sluta här innan det bara blir konstigt snack. 


Hej och god natt då! 

Av Frida - 13 juli 2012 00:01

Heii!


Är trött. Som en rot. Långt ner i marken. De får aldrig se ljuset. Stackars rötter. Idag eller igår blir det nu för klockan har slagit 00, fyllde mamma år. Grattis! Bakade cheescakes muffins till henne. De blev goda. Tur. Är trött så känner mig hel tråkig. Kan inte var kul jämt. 


Ser ett par ögon i mörkret. Blå och gröna. Sådana ögon som förföljer en. De ögonen det inte går att sluta tänka på. 


Har även firat en kompis idag som fyllde år för ett tag sedan! Grattis Rasmus! Lite sent men det gör ingenting. Hoppas jag. Åt pizza och hade det bra. Dagen har varit himla bra faktiskt. Hoppas morgon dagen blir lika good. De finns de där stunderna som man aldrig vill ska ta slut. Tyvärr så gör de det ändå. Men man ska njuta av varenda sekund när det pågår. Pepsi på er! 


God natt. 

Av Frida - 11 juli 2012 21:48

Hej!


Glad tjej hemkommen från olivlandet! Haft det toppen. Varmt. Nej inte varmt, HETT! Älskar när det är varmt men när termometern närmar sig 37 grader då börjar till och med jag tycka det för varmt. Temperaturen i solen ska vi inte prata om. Över 50 det är allt vi säger. Sista dagen började jag sakna kylan i Sverige så nej jag skulle inte vilja byta vår kyla med grekernas hetta. Dock trevligt att besöka värmen en stund. Smuligt. Snorklat för första gången och det var då det bästa med hela resan! Så himla häftigt att simma runt bland fiskarna och titta på sjöborrar. Såg en krabba också! Haha. En hårig krabba. Han gick precis sådär åt sidan som man såg på Ökenbio när man var liten. Aldrig sett en livslevande krabba förut. Försökte plocka lite snäckor också. Såg massor av fina skruviga när jag var ute med snorkeln. De flesta stack det ur små fötter ur och de gick runt där på botten men hittade en utan fötter! Trodde jag ja. Tog med den upp och efter en stund började den gå runt. Stackars stackare måste tyckt det blivit varmt innanför skalet. Den fick hoppa i vattnet igen och de enda snäckor jag fick med hem var några övergivna musslor. 

Har köpt torkade kiwi bitar i Natura butiken. Kul ställe, var in där massor av gånger och varje gång hade man något med sig ut. Frida älskar Grekland men nästa år vill hon åka någon annanstans på semester. Sverige är så grönt när man varit i ett brunbränt och torrt land en vecka. Titta ut och se hur grönt det faktiskt är här. Självklart blir det lite bilder från semestern. Har två videoklipp också. Kanske får ni se dem en annan dag! 


                                         

          


Klicka för stort! Det hoppas jag ni vet.


Haidå! 



Av Frida - 1 juli 2012 22:56

Heeeeeiiiheii! 

Hejjihejj. 


Är glad och pepp på livet. Dagen har varit himlans bra! Ehm okej först gjorde jag en massa tråkigt men slut delen har varit toppen. Städade lite här så det är fint. Dammsugaren var lika dum som vanligt. Hatar dig så himla mycket lilla dammsugare. Så började det rgna jättemycket. Lite mysigt när man är på altanen och det kastas regndroppar mot taket. Åkt en biligtur med Rasmus och Louise. Så fint med ett eget körkort. Åkte till Pålsbänning och kände på vattnet. Brrr. Sen åkte vi Mc Driven. Hahahahha, jag där herregud! Nästa gång får någon annan sköta snacket. Satt där och åt. I bilen. Så kom det tre gigantiska lastbilar så jag trodde lilla Golf skulle bli påkörd. Tack och lov så blev det inte så. De där lastbilarna luktade väl dock inge vidare. Haha. Sett lite på fotbolls EM igen. Lite kul faktist. Ja, är lite fotbollsintresserad under EM och VM. Grattis till Spanien som vann och tycker lite synd om Italien. Stackare då, bättre lycka nästa gång. Det ska vara två hej där uppe. Var gladig så det blev så. Alltså iiiiiihhihihih! Imorgon tar jag mitt pick och pack och drar till Grekland. En vecka i värmen. Lovelilovelovelovei! Borde gå och lägga mig men vill liksom inte. Ska snart. Ni får hare så bra små igelkottar för det ska jag ha! 


 

Förra året i Grekland. Loveli foppatoffel. 


Haiiii baiii! 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards