Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Solstrålarna!

Av Frida - 26 juli 2012 22:50

Hej hej.


Förlåt. Har haft någon liten pause harifrån bloggen. Har ärligt talat inte haft en aning om vad jag ska skriva om. Men nu har det hänt lite saker så vi köra väl på då antar jag! Oj. Var med Siri till vetrinären i måndags. Det är inte roligt när ens husdjur inte är sig självt. Stakars Siri hade fått ett grässtrå i halsen som fastnat. Jag kan lova att man inte vill åka bil med den katten i 45 minuter. Mjauu. Mjauuu. Katta skrek så hon var hes tillslut. Igår var jag så glad hela dagen! Vaknade upp och var bokstavligt talat som en strålande sol. Vädret har ju varit så deppigt så igår när solen faktikst letat sig ända till Dalarna då smittade det av sig helt enkelt. Så fint att vi i alla fall fått två dagar med fint väder den här sommaren. Inte mycket men man skall ju vara glad för det lilla. Ritade en bild för första gången på typ 1 och ett halvt år. Önskar att jag var duktig på att måla. Det verkar så rogivande och fint. Igår, natt, kväll var toppen! Tältade med Dennis och Rasmus. Jättekul! Gick lätt å fint att sätta upp tältet till och med och det var galet varmt så svetten bara spruta. Aldrig någonsin kan det ha varit så varmt när jag sovit i tält. Pappas nya sovsäck fungerar i alla fall. Haha. Idag så blev det en cykeltur. Plockade jordgubbar och de var jättegoda och gjorde toppen milkshake och den var jättegod fastän jag haft ont i magen hela dagen och det har gått över nu och jag är så glad! Har haft två mega super dagar verkligen! Det var jag värd. Det sötaste jag vet är att se dig när du sover? Är det någon låt eller vad? Något drömtänkande kanske. Nej då. När man missar chansen på det som kunnat bli det bästa på hela året. Då kan känslan bli lite killing me softly. Men vi fortsätter i alla fall för det kan ju komma andra tillfällen. Wow. Nu ska jag gå och lägga mig tidigt och läsa och njuta och ha det bra och tänka och blänka och inte sänka kanske svänka. Leva lite mer. Och vara glad! 


God natt och sov sött mina fina vänner. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 1 juli 2016 23:19


Hej hopp!   Skriver i mörkret och hoppas det går bra ändå. Känner mig mer högkänslig än någonsin. En sådan frihet att förstå att mina känsliga öron är helt normala och att det är helt normalt att bli på dåligt humör och ofungerande så fort magen ...

Av Frida - 10 juni 2016 22:20

Hej och godkväll!   Jag är i Dalarna och det är sommar. Det känns så konstigt. Jag är färdigstuderad och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får väl se. Det kan hända att jag sökt ett jobb eller så. Tre år har gått och ännu ett kapitel i l...

Av Frida - 3 juni 2016 21:39

Hej.   Blä nu är jag vargarg och måste beklaga mig till allt och alla. Skulle lite fint köpa en tågbiljett hem så här på fredagskvällen. Märker att sj bytt till sin nya hemsida. Okej visst. Kommer till steget när man ska betala så finns inte inte...

Av Frida - 29 maj 2016 22:36

Hejsan hoppsan alla människor och katter!   Igår tog jag lite kort på Göteborg. Det är så fint här. Särskilt nu när alla träd blivit gröna och det finns massor av fina blommor som luktar gott. Sommaren doftar verkligen jättegott. Varit ute och gå...

Av Frida - 22 maj 2016 22:11

God kväll hej!    Här om kvällen var det en sådan magisk dimma ute. Detta med att det är ljust ända in på natten. Blir lika fascinerad varje år. Är dock inte lika fascinerad sen i November när det är mörkt tre fjärdedelar av dygnet. Då det gäller...

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards