Alla inlägg den 8 maj 2016

Av Frida - 8 maj 2016 21:37

Halioho!


Sitter här och lyssnar på Hugger i sten för att den suttit fast i huvudet en stor del av dagen. Vädret har varit overkligt och min näsa har blivit röd. Blir aldrig röd någon annanstans än näsan. I alla fall inte när jag solar i Sverige. Såg några fler fågelungar i dag och de va ännu ulligare och gulligare än de förra. Suttit på en sten och läst en bok för att det var fint. Mycket kvinnor som försvinner just nu. I böckerna alltså. Igår var jag på Björkö. Det var vackert. Ville bada men det var nog lite för kallt. Såg några maneter i vattnet. De är så fascinerande av någon anledning. En geleklump som simmar runt. Oh. Imorgon är det exjobb igen. Är inte jättepepp längre men snart är det tillända. Tllända. Det lät som ett väldigt gammeldags ord. Känner mig så somrig och fin i min persikofärgade klänning. 


Några armar och ben trallila. Kan någon komma hit och lyssna när jag läser högt. Skulle gilla att vara sådan där som läser in ljudböcker. Behöver nog öva lite på inlevelsen först dock. 


God natt lille katt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards