Alla inlägg den 14 september 2013

Av Frida - 14 september 2013 22:11

Hej du.


Min fingertoppar har trillat av. De ligger på golvet och sprattlar. Ibland undrar jag vad som rör sig i mitt huvud. Självklart är det inget som ligger på golvet och sprattlar. Kanske borde jag blivit författare ändå. Jag är nog lagomt tankspridd för det. Ibland har man lite för mycket att tänka på. Visst är det då tankarna börjar sprida runt sig? Jag antar det. Det är inte bra att vara tankspridd när man kör bil. Kom ihåg det. Längesedan jag satt framför ratten nu och det lär dröja innan jag gör det igen. Det har jag inget emot. Känner hur min röst sakta men säkert återvänder. Jag har saknat dig. Nuförtiden lever jag på digestivekex och rostade polarisar. Ännu inte stoppat polarbrödet i rosten? Gör det, de blir underbara. Inte polar isar alltså. Polarisar. Ni vet inte hur gott det kan vara med bacon efter att man ätit lasagne i en månad. Okej, jag har inte ätit bara lasagne men det känns nästan så och det värsta är att jag blir illa tvungen att äta det åtminstone två gånger till inom en snar framtid. Jag ska inte klaga, tack för maten. Pluggat. Det är det livet går ut på nuförtiden. Kemi som ni redan visste. Lyckats bli förstående med Hess lag. Eller hette han Hass? Nej, jag tror det var Hess. Finns dock en del annat som bör förstås också. Ordet orbital tyckte jag var väldigt fint förut. Trots att det innehåller ett b. Fast det tycker jag inte längre. Tyvärr. Vissa saker är lite för fina för att få existera. Sluta. Fixat och gjort det fint. Vill skriva om något vackert men jag nöjer mig med upphöjt till oändligheten. 


Nu blev jag jättesugen på att ha pannlugg igen. Jag saknar den. Tänkte bara säga att snart är det jul! Så att ni vet och inte glömmer av det.  

God natt!

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards